در پی بارش سنگین برف بهاره در تبریز، شهروندان و گروههای مردم نهاد زیست محیطی برای پیشگیری از شکستن درختان و کاهش صدمات وارده به کمک نیروهای شهرداری شتافتند.

به گزارش خبرآنلاین، شهردار کلانشهر تبریز در پی بارش کم سابقه برف در این شهر با اشاره به دوره شکوفایی درختان، از نیروهای خدمات شهری، عوامل سازمان‌پارک‌ها شهروندان و فعالان زیست محیطی خواست با برف‌زدایی از درختان، مانع از افزایش حجم خسارات و آسیب‌ها شوند.

دکتر صادق نجفی، با اشاره به شدت و وسعت بارش، از همکاری شهروندان با عوامل شهرداری برای رفع سنگینی برف از شاخه‌ها تقدیر و بر لزوم اجرای پرشتاب عملیات پاکسازی و برف‌روبی تاکید کرد و افزود: حضور عوامل اجرایی و خدماتی، تا روان‌سازی مسیرهای تردد و عادی‌شدن وضعیت، باید تداوم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز، از تلاش شهروندان و فعالان زیست محیطی در محدوده کار، سکونت و مسیر عبور خود، برای تکاندن شاخه‌های درختان و منع از آسیب‌دیدن شاخه‌ها خبر داد..

محمدحسین حسن‌زاده، اظهار داشت: عوامل اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز،  با بسیج تمام امکانات و تجهیزات خدماتی، در سطح شهر حضور یافته و نسبت به رفع سنگینی از شاخه‌های درختان اقدام کردند، اما با توجه شدت برف و آغاز فصل شکوفایی درختان، این اقدام نیازمند همکاری عمومی بود که شهروندان در مسیر عبور، سکونت و فعالیت خود با تکاندن درختان، مانع از صدمه‌پذیری آن ها شدند.

در پی دعوت عمومی مدیران ارشد شهرداری کلانشهر تبریز، اغلب مردم و تشکل های زیست محیطی با حضور گسترده در پارک های سطح شهر و معابر عمومی، نسبت به برف تکانی از درختان اقدام کردند.

گفتنی است بارش سنگین برف که از شامگاه گذشته در تبریز آغاز شده بود موجب شکسته شدن شاخه های درختان نوشکفته در سطح شهر شده و مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =