مهر نوشت : رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: مطابق با بازرسی ها یک تالار عروسی و یک واحد نانوایی در دزفول به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی متخلف شناخته شده و پلمپ شدند.

رضا پورآیین اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه توسط مرکز بهداشت دزفول و با همکاری اداره های دامپزشکی و صنعت و معدن شهرستان انجام شد.
وی افزود: در راستای این طرح ۵ هزار و ۳۸۳ مورد بازرسي از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی انجام شد که در این بازدیدها ۲۱۰ واحد و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی به دلیل تخلفات بهداشتی به مقام قضایی شهرستان معرفی شدند و در انتظار حکم هستند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه از تعطیلی یک واحد نانوایی و یک تالار عروسی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در این بازرسی ها خبرداد و گفت: در اجرای این طرح چهار هزار و هفت مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هزار و ۳۷۶ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۱۵ مورد بازدید از اماکن بین راهی در دزفول انجام شده که در این بین ۲۱۰ مرکز به دلایلي از جمله نداشتن کارت سلامت، نداشتن کارت آموزش بهداشت و یا عدم رعایت موارد بهداشت محیط متخلف شناخته شده و به دادگاه معرفی شدند.
پور آیین با بیان اینکه در این بازدیدهای صورت گرفته ۱۷۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۳۲ مورد اماکن عمومی به دادگاه معرفی شدند، عنوان کرد: در این بازدیدها ۶۲۱ کارت بهداشت برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۵۵ کارت بهداشت برای اماکن عمومی صادر شد.
وی به انجام ۴۱۳ مورد نمونه گیری میکروبی از آب آشامیدنی و ۳۶ مورد از آب استخرها نیز اشاره و اذعان کرد که در این خصوص نیز مشکلی گزارش نشده است.
رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین ۹ مورد برخورد با دست فروشان دوره گرد مواد غذایی را از دیگر فعالیت های این طرح سلامت نوروزی عنوان کرد و افزود: در طول ۴۵ روز اجرای این طرح اقدامات و فعالیت های زیادی صورت گرفت و توانستیم موارد غیربهداشتی موجود درسطح شهرستان را شناسایی و تعطیل کنيم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =