تسنیم نوشت: مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت «اعلام همبستگی ما با جمهوری آذربایجان به این معنا نیست که ما این کشور را تشویق به ورود به جنگ می کنیم.»

خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه می‌گوید چاوش‌اوغلو این جمله را پس از نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران - ترکیه و جمهوری آذربایجان که روز سه شنبه در شهر رامسر ایران برگزار شد، بیان کرد.

وی اظهار داشت: «ترکیه و جمهوری آذربایجان نباید به دلیل اینکه ارمنستان سرزمین قره‌باغ را که متعلق به آذربایجان است اشغال کرده مورد سرزنش قرار بگیرند. باید به حق قضاوت کرد. این سرزمین‌های اشغال شده متعلق به آذربایجان هستند.»

چاوش اوغلو تاکید کرد: «ترکیه خواستار حل مشکل قره‌باغ در زودترین زمان ممکن، در صلح و آرامش و در چارچوب رعایت تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است.»

چند روز قبل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت اگر گروه مینسک اقداماتی مناسب و قاطع در این خصوص اتخاذ کرده بود اکنون شاهد وقوع چنین درگیری‌ها و بحران‌هایی نبودیم.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد که ترکیه تا خاتمه این ماجرا از جمهوری آذربایجان حمایت خواهد کرد و افزود که در نشست دو روزه امنیت هسته‌ای که روز جمعه در آمریکا خاتمه یافت هم این مسئله را مطرح کرده است.

چاوش اوغلو نیز با دفاع از اظهارات اردوغان گفت ترکیه به حق بیان کرد که گروه مینسک در وظیفه خود در خصوص قره باغ کوتاهی کرده است.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =