سپاهان در هفته چهارم از سری رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز از ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه خانگی تیم لوکوموتیو در بازی برگشت به مصاف این تیم ازبکستانی رفت تا با کسب سه امتیاز این دیدار حساس و نفس گیر امیدهای خود برای صعود از این گروه را همچنان زنده نگه دارد.

سعيد حميدي: بازی رفت دو تیم در ورزشگاه فولادشهر در یک روز بارانی و در حالی که آب گرفتگی بسیار شدیدی را در چمن ورزشگاه شاهد بودیم با شکست دو بر صفر شاگردان استیماچ همراه شد تا دیدار برگشت جنبه کاملا انتقامی برای طلایی پوشان اصفهانی باشد.

با وجود آب هوای بسیار طوفانی و آب گرفتگی و سرمای شدیدی که در دیدار رفت بر بازی دو تیم حاکم بود سپاهانی ها به هیچ عنوان نتوانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند و در یک بازی انتقادبرانگیز نتیجه را به حریف قدرتمند خود از کشور ازبکستان واگذار کردند اما دیدار امروز دو تیم می تواند متفاوت از مسابقه رفت باشد چراکه هم شرایط آب و هوایی با آن بازی تفاوت دارد و هم اینکه سپاهان از لحاظ تیمی در شرایط نسبتا بهتری قرار دارد.

شاگردان استیماچ تا به اینجای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از سه دیدار برگزار شده خود صاحب یک برد و دو شکست هستند و به هیچ عنوان جایگاه خوبی در جدول این گروه ندارند، کسب تنها سه امتیاز از سه دیدار سپاهانی ها را وادار می کند تا به هر شکل ممکن امتیازات کامل این مسابقه را کسب کنند در غیر اینصورت باید صعود این تیم از این مرحله را تقریبا امری محال بدانیم چراکه در ادامه رقابت ها باید دو مرتبه نیز مقابل الاتحاد عربستان به میدان بروند و با توجه به اینکه این تیم نیز شرایط خوبی ندارد کار بسیار سختی برای پیروزی خواهند داشت.

تیم دوم فصل گذشته لیگ ازبکستان نیز هم اکنون از سه دیدار برگزار کرده خود در این گروه صاحب 5 امتیاز است و در رتبه دوم قرار دارد، این تیم با توجه به پیروزی بسیار خوبی که در ورزشگاه فولادشهر کسب کرد در خانه خود نیز به طور حتم به کمتر از سه امتیاز رضایت نخواهد داد و این موضوع می تواند کار شاگردان استیماچ را بسیار سخت کند.

سپاهانی ها در رقابت های لیگ هم اکنون شاید در بدترین اوضاع تاریخ باشگاه خود به سر می برند، این تیم در دیدار این هفته خود در شرایطی که با نتیجه دو بریک از ملوان در واپسین دقایق بازی پیش افتاده بود در نهایت با ضربه ایستگاهی مازیار زارع در واپسین ثانیه های مسابقه مغلوب حریف شمالی خود شد تا یکبار دیگر این موضوع به بازیکنانش ثابت شود که تا آخرین ثانیه های بازی دست از تلاش و هوشیاری نکشند.

ماموریت مهمی که بازیکنان و کادر فنی سپاهان هم اکنون دارند این است که باید هر اتفاق تلخ و ناگواری که برایشان در طول رقابت های این فصل رخ داده را به بوته فراموشی سپرده و با نهایت تمرکز و تلاش این دیدار آسیایی را با جان و دل بازی کنند تا با کسب سه امتیاز این دیدار اندکی از غم هواداران خود کاسته و نه تنها دل مردم اصفهان بلکه دل میلیون ها ایرانی در سراسر کشور را شاد کنند.

ایگور استیماچ در نشست خبری قبل از دیدار با لوکوموتیو نيز گفت:لازم می دانم از تیم لوکوموتیو بخاطر شرایط میزبانی مناسب تشکر می کنم.

او در ادامه تاكيد مي كند: به نظر می رسد شرایط آب و هوایی ازبکستان در حاضر بسیار بهتر از بازی رفت باشد. من امیدوارم با توجه به اینکه در دیدار رفت آب و هوا شرایط سختی را برای ما ایجاد کرد در این دیدار بتوانیم نتیجه بازی اول مان را جبران کنیم.

سرمربي سپاهان همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر شرایط آب و هوایی در شکست دیدار رفت اظهار مي كند: البته تنها دلیل شکست ما در آن دیدار شرایط آب و هوایی نبود و شما پیش از دریافت هر گل باید اشتباهاتی داشته باشید. ولی در آن شرایط آب و هوایی لوکوموتیو بهتر بود و خیلی خوب با چنین شرایطی سازگار بود.

استیماچ ادامه داد: با توجه به نتیجه بازی قبلی ما آمده ایم تا کارهای لازم را برای گرفتن امتیاز لازم انجام دهیم.

وی با اشاره به تمرینات تیمش اضافه مي كند: شرایط تمرینی عالی را پشت سر گذاشتیم و قویا باور داریم که شانس خوبی برای موفقیت در این دیدار پیش رو داریم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سئوالی در مورد غایبان تیمش در دیدار امروز گفت: ما چند بازیکن مصدوم داریم. بعضی از آن ها در هفت روز گذشته تحت درمان بودند و امروز بررسی نهایی خواهد شد که آیا آمادگی لازم را برای بازی کردن دارند.

ایگور استیماچ در پاسخ به سئوال دیگری در مورد افت تیم فوتبال سپاهان با توجه به قهرمانی های سال های گذشته گفت: باشگاه ما در پروسه ساختارسازی مجدد است، در ماه های گذشته ما مشکلات مالی را داشتیم و در زمان نقل و انتقالات امکان تقویت تیم را مشابه با سال های گذشته نداشتیم. ما تلاش کردیم تا بازیکنان جوان را بکار بگیریم. البته حفظ مقام های بالا دشوارتر از رسیدن به موفقیت است ولی آنچه ما انجام می دهیم این است که باشگاه را برای 5 سال آینده آماده رقابت و موفقیت در لیگ قهرمانان بکنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =