۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۲

روزنامه الشرق الاوسط در مقاله‌ای در خصوص آسیب‌ها و امتیازات دولت وحدت ملی در عراق بر این اعتقاد است که همه در انتخابات عراق پیروز شدند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، انتخابات عراق بدون پیروز واقعی به پایان رسید، همه در این انتخابات پیروز شدند و تعداد کرسی‌های پارلمان نزدیک به هم شد، در سایه این اتفاقات کسانی که پیش از این به تندی از طرف‌های دیگر انتقاد می‌کردند، هم‌اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که باید با آن‌ها گفتگو کنند یا حتی ائتلاف تشکیل دهند.

این برخی از شرایط دموکراسی پارلمانی است، اگر هیچ کدام از جریان‌ها به علت تعداد کرسی‌های خود قادر به تشکیل حکومت به صورت انفرادی نباشند، باید آن را با دشمنان خود تقسیم کنند، این نوع از تشکیل حکومت به صورت محترمانه دولت وحدت ملی و دولت مشارکتی نامیده می‌شود.

"جابر خلیل جابر " نویسنده این مقاله می‌افزاید: واقعیت حکومت وحدت ملی این است که شکست خورده مطلق و پیروز مطلق در آن وجود ندارد و این حکومت مشکل پیروزهای قطعی را از بین می‌برد، اما مشکلات دیگری را به داخل خود منتقل می‌کند که شامل عدم وجود تجانس در داخل ساختار حکومتی و انتقال درگیری‌ها به داخل دولت است که در چهار سال گذشته نیز نمونه آن را مشاهده کردیم.
.

بر اساس این گزارش دور اول مذاکرات تشکیل دولت چند روزی است که آغاز شده است، این دور مانند شکستن یخ‌ اختلافات در میان گروه‌هایی است که در جریان‌ رقابت‌های انتخاباتی مواضع شدیدی را در قبال یکدیگر اتخاذ می کردند، اما همه می‌دانند که بازی حاکمیت شرایط دیگری را می‌طلبد. در این بازی گفتمان نرم و ملایم به سوی رسیدن به منطق شراکت پیش می‌رود.


به نوشته الشرق الاوسط به انزوا راندن هر جریان در کشور و سیطره احزاب و نیروهای خاص موجب خواهد شد تا بذر شورش‌های اجتماعی در کشور پاشیده شود که ناآرامی‌های سیاسی را نیز به دنبال خواهد داشت،

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =