رئیس پلیس راهور البرز گفت: میزان تصادفات فوتی در استان البرز در طرح نوروزی امسال 300 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، سید همایون شریفی با اشاره به اقدامات پلیس راهور استان البرز در طرح نوروزی اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس راهور از تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین امسال در سراسر راه‌های استان البرز اجرا شد، که در این طرح با 13 هزار و 849 نفر از رانندگان حادثه‌ساز برخورد شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 11 درصدی همراه بوده است.
وی اضافه کرد: در این طرح با 13 هزار و 866 نفر از رانندگانی که دارای تخلفات ساکن بوده‌اند و همچنین با 12 هزار و 317 نفر از رانندگانی که سایر تخلفات را داشته‌اند برخورد شده که این تخلفات به ترتیب با افزایش 14 و 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است.
رئیس پلیس راهور استان البرز بابیان اینکه 185 نفر راننده متخلف به دادگاه اعزام‌شده‌اند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 135 درصد رشد داشته است و درمجموع می‌توان گفت میزان برخورد با تخلفات در طرح نوروزی توسط پلیس راهور 5 درصد افزایش‌یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند و به روز مرتبط با سامانه ناجا 42 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال توقیف و 48 راننده نیز به جهت دارا بودن سابقه بیش از 30 نمره منفی به مدت سه ماه از رانندگی محروم شدند و به‌منظور حفظ جان شهروندان در معابر 634 راننده مست و معتاد شناسایی و به 6 ماه از رانندگی محروم شده‌اند.
* کاهش 300 درصدی تصادفات فوتی در استان البرز در طرح نوروزی سال 95
سرهنگ شریفی یادآور شد: در طرح نوروزی تصادفات درون‌شهری اعم از فوتی و جرحی و خسارتی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد و تصادفات جرحی 43 درصد کاهش‌یافته‌اند و عمده‌ترین علل تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز بوده که خوشبختانه با اقدامات ویژه و زحمات شبانه‌روزی مأموران پلیس راهور و دقت رانندگان در رعایت قوانین و توصیه‌های ایمنی میزان تصادفات فوتی طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد کاهش‌یافته است.
* توقیف بیش از 1600 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در استان البرز
وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی سال جاری یک هزار و 613 دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف‌شده است، که این موضوع در راستای برقراری انضباط اجتماعی - ترافیکی و باهدف تسهیل در عبور و مرور و برخورد با موتورسواران و رانندگان متخلف طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان به اجرا گذاشته‌شده است. در این طرح 595 دستگاه خودرو و تعداد یک هزار و 18 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل‌شده‌اند که نسبت به سال گذشته 13 درصد توقیف خودرو و 2 درصد توقیف موتورسیکلت افزایش‌یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =