آنا نوشت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در راستای بازرسی‌ خود از مراکز عرضه گوشت قرمز با فروشنده متخلفی برخورد کرد که گوشت میشی را که غذای حیوانات باغ وحش است به جای گوشت گوسفند به مردم عرضه می‌کرد.

گشت‌ مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران امروز به سراغ عرضه‌کنندگان گوشت در پایتخت رفت. در این بازرسی سرزده بازرسان در خیابان مولوی تهران با فروشگاهی مواجه شدند که بدون مجوز مشغول به عرضه گوشت بود. به محض اینکه بازرسان وارد مغازه شدند کارگر این مغازه که یک تبعه افغان بود پا به فرار گذاشت. بارزسان تعزیرات در بازرسی از این مغازه با گوشت‌های فاسدی که چندین ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود مواجه شدند.



یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در این مغازه، عرضه گوشت میش به جای گوسفند به مشتریان بود. بنا به گفته علیرضا فرجی، نایب رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، گوشت میشی که در این مغازه عرضه می‌شد دارای کاربرد صنعتی بوده و از آن به عنوان غذای حیوانات باغ وحش استفاده می‌شود.

تخلفات این مغازه، گرانفروشی، تقلب، عدم رعایت بهداشت و عرضه گوشت تاریخ گذشته اعلام و به ثبت رسید و قرار شد بنا بر تصمیم کارشناسان و بازرسان مربوطه، میزان جریمه این واحد صنفی مشخص و در صورت تصمیم مقتضی پلمب شود.

در حالی که بازرسان در واحد صنفی یاد شده مشغول بررسی‌های بیشتر بودند یکی از مغازه‌های عرضه گوشت در دست دیگر خیابان با مشاهده بازرسان گشت، قسمتی از گوشت‌های خود را در بشکه‌ای ریخت و قصد انتقال آنها به گاراژ کناری را داشت که بازرسان متوجه این موضوع شدند.

با ورود بازرسان به این واحد صنفی مشخص شد فروشنده به وسیله جوازی در خیابان ری (جواز تقلبی) که فاقد پروانه کسب بود در این مغازه مشغول به کار است. فروشنده مدعی بود گوشت‌های ضایعاتی که در بشکه مخفی کرده گوشت‌های کبابی است که این موضوع از سوی نایب رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی رد شد. همچنین در این واحد صنفی همانند بیشتر واحدهای دیگر گوشت میش به قیمت گوشت گوسفند عرضه می‌شد.

در حین گشت، یکی از شهروندانی که از این مغازه‌ها خرید کرده بود با انتقاد از گوشت عرضه شده در این مغازه گفت: «چند وقت قبل از این مغازه گوشت گرفتم و پس از مصرف به شدت مسموم شدم، وقتی که به دادسرا مراجعه کردم گفتند باید گوشت فاسد را به همراه داشته باشی. مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند.»

از جمله بیشترین تخلفات صورت گرفته در این واحدها عدم تفکیک گوشت‌ها بر اساس نوع و نداشتن برچسب بود تا مشتری بتواند نوع گوشتی را که خریداری می‌کند، تشخیص دهد و تمامی گوشت‌‌ها به قیمت گوشت گوسفند به فروش می‌رسیدند. در این بازرسی‌ها از فروشندگان خواسته شد تا نام گوشت میش را روی تابلوهای فروش خود به همراه قیمت مناسب قید کنند. بنا به گفته بازرسان تفاوت قیمت بین گوشت‌های یاد شده حدود 10 هزار تومان است و هیچ نظارتی بر نحوه توزیع وجود ندارد.

علیرضا فرجی، نایب رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص مغازه‌هایی که با جواز به عرضه گوشت مشغول هستند، توضیح داد: «در حال حاضر 900 واحد صنفی دارای جواز فعال هستند و حدود 1600 مغازه بدون جواز در این زمینه فعالیت می‌کنند و در مجموع 2500 مغازه قصابی در پایتخت فعال است.»

وی در خصوص علت ادامه فعالیت مغازه‌های بدون مجوز در پایتخت گفت: «اتحادیه طبق ماده 27 بازرسی اصناف این موضوع را به اتاق اصناف اعلام می‌کند و آنها هستند که باید دستور پلمب مغازه‌های فاقد جواز را صادر کنند.»

به گفته فرجی فروش گوشت قرمز در گشتارگاه امروز 29 هزار تومان بوده که باید بین 32 تا 33 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید.
بر اساس مصوبه کمیسیون هیات عالی نظارت که از سوی وزیران به تصویب رسیده‌ حداکثر سود و هزینه‌های عمده فروشی گوشت قرمز سه درصد و حداکثر سود هزینه‌های خرده فروشی هشت درصد اعلام شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    3 0
    به گوسفند ماده ای که زایمان کرده باشد میش میگویند. گوشت میش گوشتی سفت و دیر پز هست. گوشت میش را قصاب ها با نام گوشت تعاونی می شناسند. گوشت میش و دام های مسن تر دارای غضروف هایی به رنگ سفید متمایل به زرد میباشد. رنگ آن نسبت به گوشت برّه کمی تفاوت دارد. گوشت برّه های جوان و دام های تازه به بلوغ رسیده ، دارای غضروف هایی به رنگ سفید متمایل به آبی تا سفید متمایل به سبز هست. از سایت ایران سلامت
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    2 0
    لطفا اینو منتشر کن تو کشور ما برای گرفتن مجوز یا پروانه واحد صنفی غذایی و رستوران و هتل و غیره کلی باید دوندگی کرد و از هفت خان گذشت ولی وقتی گرفتی دیگه هیچکسی باهات کار نداره.که این دقیقا باید برعکس باشه و شروع فعالیت آسون باشه ولی نظارت شدید روی موادغذایی وجود داشته باشه.وقتی نظارت نیست انتظاری بیشتر از این نباید داشته باشیم
  • بی نام DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    2 0
    از جای خوب خرید کنید . به فکر سلامتی تون باشید . این صد بار
  • آریا BY ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    3 0
    یه جریمه پانصد هزار تومانی پرداخت میکنند میان سر کارشون تا سال بعد خخخ
  • ایرج بدربانی A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    2 0
    باسلام زیاد نه تنها سرهرمیدان ۴نفردزدقصاب،دزدلوازم یدکی دزد پارچه،دزد ودلال که به این مردم بدبخت چنین ظلم میکنند اعدام کنید، ایران گل وبلبل میشه...همه سرطانها مال این پدرسوخته بازی دزدهاست...ولی کجابه کجا. گفت،،،، گرحکم کنندکه مست گیرند...درشهرهرآنچه هست گیرند
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    این کارهای ایضایی و بدون استمرار به درد نمیخوره .اگه سه نفر از این آدم ها رو به حبس های طولانی محکوم کنند بقیه حساب کار دستشون میاد وگرنه با جریمه نقدی دویست هزارتومانی هیچی درست نمیشه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 0
    ارزون هم نمی فروخته پس چرا آشغال دست مردم میداده؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    2 0
    خسته نباشید ممنون که یکی به اینجا بالاخره سر زذ.محله مولوی زمانی مهد فرهنگ این مملکت بود و کلی از بزرگان اونجا رشد کردن.متاسفانه الان به لطف سهل انگاری های پلیس و شهرداری به این وضع اسف بار دچار شده. قصاب ها که لاشه گوشت رو تو خیابون و کف و دم مغازه ها میریزن موتوری ها تو پیاده رو رو که به راحتی قبضه کردن وپلیس راهور هم کمال همکاری رو باهاشون داره . معتادان هم که بدون کوچکترین مشکلی هر کاری دوست دارن میکنن و ناجا متاسفانه خیلی خیلی سهل گرفته. بازرسی و سرکشی کار چندان پیچیده ای نیست .....
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    به نظرم یكی رو اعدام كنن تا درس عبرتی باشه واسه دیگران... اخه تا چه حد حاضر هستند جان مردم را به خطر بندازن
  • بی نام GB ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 0
    گمشده ای به نام وجدان
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 0
    روزی شان حرام می کنند انکاری در کشور خیلی ها دوست ندارند حلال پول درارن میخوان پولدار شن بعد برن شمال تهران خونه بکیرت و بعدش نمی دانم کجا می خوان برن
  • رسول م A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 1
    مردم تنگدست هستن اینقد دنبال جنس ارزون رفتن قصاب هم مجبور شده اینجور گوشت هایرو بیاره
  • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    2 0
    واقعاً به كجا داريم ميرويم اخبار امروز: كم فروشى بنزين پزشك قلابى گوشت قلابى و مسموم؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    امیدوارم این بازرسی یک روز نباشه و هر روز اتفاق بیفته .واقعن این مغازه ها و نظافت این منطقه در شان یک محله با پیشینه و قدمت دینی فرهنگی نیست. پیاده روهایی که هرکدوم می تونه محلی برای امور تجاری و فرهنگی باشه در تسلط کامل موتوری ها شده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    اصلاً جای تعجب نداشت
  • hamid A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    2 0
    به نظر من ما ملت ایران در یک سراشیبی سقوط اخلاقی قرار داریم و از طرفی همواره مشکلاتی را هم که خودمان برای همنوعانمان ایجاد می کنیم آن را هم به پای حکومت و دولت می نویسیم و تا زمانی که تک تک ملت خود را مکلف به رعایت حق و حقوق دیگران نکنند با عرض پوزش نه تنها مشکلات حل نخواهند شد بلکه به صورت تصاعدی بر حجم مشکلات اضافه خواهد گردید و در این پروسه همه دخیل هستیم از وزیر و وکیل گرفته تا پایین ترین افراد جامعه .