استاندار سمنان : هنرمندان استان با همدلی و همراهی، همفکری و همصدایی باعث تحولات فرهنگی شوند

محمدرضا خباز با اشاره به اینکه هنرمندان استان با همدلی و همراهی، همفکری و هم صدایی باعث تحولات فرهنگی شوند، گفت: باید با صبر و حوصله، پشتکار، عشق و علاقه مباحث مربوط به فرهنگ و هنر را پیگیری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در نشست صمیمی با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان سمنان در هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اينكه هنرمندان استان با همدلی و همراهی، همفکری و همصدایی باعث تحولات فرهنگی شوند، گفت: باید با صبر و حوصله، پشتکار، عشق و علاقه مباحث مربوط به فرهنگ و هنر را پیگیری کرد.
وی با تبریک این هفته و همچنين فرارسيدن ماه رجب و گرامیداشت یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی، افزود: به دلیل نقش بسیار موثر هنرمندان در جامعه، به درستی سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان روز و هفته هنر انقلاب اسلامی انتخاب شده است تا الگویی شایسته برای هنرمندان متعهد باشد.
ایشان ادامه داد: اولین هنرمند، ذات اقدس الهی است و هنرمند واقعی خداست.چرا که خداوند با خلقت انسان و جهان هنرمندی کرده است.
دکتر خباز با اشاره به اینکه شهید آوینی با فداکاری و گذشت و توجه به دیگران الگو شد، ادامه داد: بعد از انجام فرائض شرعی هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست و توجه و خدمت به مردم، انسان را عزیز می کند.
وی افزود: شهید آوینی تا پای جان پیش رفت و قدم های موثری برداشت و فرهنگ متعهد اسلامی را گسترش داد.
ایشان با تأكيد بر اينكه، مقام معظم رهبری به تاثیر آثار فرهنگی و هنری تاکید دارند، افزود: همین طور که ذائقه غذا خوردن مردم در طول زمان تغییر کرده، ذائقه فرهنگی مردم نیز تغییر کرده که باید با روش های جدید هنرها را به شکل پسندیده به نسل جدید ارائه نمائیم.
استاندار سمنان بیان کرد: هنرمندان، رهبران و نمایندگان فکری جامعه هستند و با توجه به تهاجم فرهنگی غرب باید از روش های نوین و جدید برای گسترش فرهنگ اسلامی استفاده نمود.
وی تصریح کرد: دستگاه های متولی امور فرهنگی نیز باید کارها و برنامه هایشان را به طور هماهنگ پیش ببرند.
دکتر خباز گفت: پیشنهاد می کنم شورایی متشکل از تعدادی از هنرمندان شهرستان های مختلف استان تشکیل شود تا در جلسات و نشست های مختلف با برنامه ریزی منسجم و هدفمند به بحث و بررسی پیرامون مشکلات و نیازهای فرهنگی و هنری استان پرداخته و راهکار ارائه نمایند.
استاندار سمنان در ادامه با بیان اینکه مجموعه هنرمندان استان به شرط همدلی و همراهی، همفکری و همصدایی می توانند باعث تحولات فرهنگی شوند افزود: پیشنهاد می کنم در بحث برنامه ریزی فرهنگی و هنری منسجم و هدفمند، استان سمنان پیشقدم شود و در صورت موفقیت به عنوان الگو در سطح کشور مطرح گردد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =