در دومین مجمع اقتصادی ایران و ایتالیا٬ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری٬ طراحی و احداث ترمینال مسافری در فرودگاه تبریز بین این دو کشور به ارزش 50 میلیون یورو به امضا رسید.

به گزارش خبرآنلاین، در دومين مجمع اقتصادي ايران و ايتاليا يادداشت تفاهم «سرمايه‌گذاري٬ طراحي و احداث ترمينال مسافري در فرودگاه بين‌المللي تبريز» به ارزش 50 ميليون يورو بين مديرعامل شركت‌ فرودگاه‌هاي و ناوبري هوايي ايران و رئيس شركت سهامي خاص ويتالي فعال در زمينه ساخت‌وساز به امضا رسيد.

ترمينال مذكور مورد تفاهم يك ترمينال بين‌المللي است كه در دو فاز احداث خواهد شد و گنجايش پذيرش همزمان مسافران يك پرواز پهن پيكر و دو پرواز متوسط را خواهد داشت.

اين ترمينال در فاز نخست در مساحت 20 هزار مترمربع احداث مي‌شود كه بر اساس طرح جامع فرودگاه بين‌المللي تبريز مي تواند تا 50 هزار مترمربع در فاز دوم نيز افزايش داشته باشد.

همچنين در حاشيه سفر هيأت ايتاليايي به ايران يك يادداشت تفاهم ديگري نيز در زمينه انتقال تكنولوژي براي بازسازي و نوسازي عوامل پروازي در فرودگاه‌ها با شركت‌ فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، امضا شد.

«ماتئو رنتزي» نخست وزير ايتاليا بامداد روز سه‌شنبه 24 فروردين وارد تهران شد و يك هيات بزرگ 250 نفري سياسي و اقتصادي با دستور كار گسترش و ارتقاي روابط دوجانبه در دوران پساتحريم، نخست‌وزير ايتاليا را در سفر به تهران همراهي مي‌كردند.

هفته گذشته نيز يادداشت تفاهم همكاري بين شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و شركت فرودگاه‌هاي ميلان ايتاليا براي توسعه فرودگاه مهرآباد و احداث ترمينال در حضور حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران و ماتئو رنتزي نخست وزير ايتاليا بين مسئولان مربوط دو كشور به امضا رسيد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =