تسنیم نوشت: رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب گفت: بر اساس آخرین نمونه‌برداری‌ها تاکنون موردی از آلودگی در آب آشامیدنی در شهرستان اسلام‌آباد غرب دیده نشده است.

حمیدرضا بیگ‌‌‌‌‌‌‌‌رضایی اظهار داشت: به دنبال افزایش مراجعه به مراکز درمانی این شهرستان به دلیل مسمومیت در چند روز گذشته و مشاهده علائم مشترک در تمامی مراجعان بررسی عوامل متعددی از جمله سلامت آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه بررسی سلامت آب آشامیدنی شهرستان اسلام‌آباد غرب ادامه دارد عنوان کرد: میزان سلامت آب آشامیدنی از سطح محیط و نوع مصرفی تا نمونه خام موجود در منابع زیرزمینی و چاه‌ها مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

بیگ‌رضایی دلیل اصلی مسمومیت‌ها را در طول چند روز گذشته نامعلوم دانست و بیان کرد: بر اساس چند مورد آزمایش و نمونه‌برداری از نظر باکتریولوژی، میکروب‌شناسی، کلر باقی مانده در آب از نمونه‌‌های مختلفی که تاکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گرفته شده موردی از آلودگی در آب آشامیدنی شهرستان دیده نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب افزود: نتایج نهایی نمونه‌گیری از میزان سلامت آب آشامیدنی و وجود آلودگی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مرکز بررسی سلامت آب در تهران تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

بیگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضایی با اشاره به اینکه از تعداد افرادی که تاکنون به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده 6 نفر بستری شده‌اند گفت: افرادی که به دلیل مسمومیت به صورت بستری در حال درمان هستند بیشتر به دلیل کهولت سن در مراکز بستری شده‌‌اند.

وی با بیان اینکه بار مراجعان به مراکز دارای علائم مسمومیت کاهش یافته و هم‌‌اکنون نیز ادامه دارد افزود: 99 درصد از افرادی که به دلیل مسمومیت در طول چند روز گذشته با علائمی مشترک از جمله تهوع، اسهال، استفراغ، دل پیچه مراجعه کرده سرپایی درمان شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرستان به دنبال افزایش بار مراجعات مسموم در روزهای اخیر به مراکز درمانی خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان در مراکز درمانی در طول چند روز گذشته برای رسیدگی به مراجعان افزایش یافته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =