دیدار وزیر اقتصاد با وزیر گمرک ترکیه / خط بازرگان دو طرفه و شبانه روزی می شود

در حاشیه دیدارهای دوجانبه رئیس جمهوری با مقامات عالی رتبه ترکیه، وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر گمرک این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دولت با توافقات صورت گرفته میان وزرای اقتصاد و دارایی کشورمان و وزیر گمرک ترکیه، خدمات گمرکی در خط بازرگان با شبانه روزی و دو خطه شدن مسیر سرعت بیشتری به خود بگیرد. همچنین دو طرف بر سر یک پنجره واحد گمرکی و عملیات واحد با یکدیگر توافق کردند

طرفین در این دیدار مشکلات فعلی در زمینه امورات گمرکی را بررسی کرده و توافقاتی را برای تسهیل امور گمرکی، سرعت بخشیدن به امور و تجهیز گذرگاه های مرزی بعمل آوردند.
در این دیدار، مقرر شد کلیه توافقات کمیسیون مشترک دو کشور به سرعت و در یک بازه زمانی مشخص اجرایی شود.

براساس این گزارش و با توافقات صورت گرفته میان وزرای اقتصاد و دارایی کشورمان و وزیر گمرک ترکیه، خدمات گمرکی در خط بازرگان با شبانه روزی و دو خطه شدن مسیر سرعت بیشتری به خود بگیرد. همچنین دو طرف بر سر یک پنجره واحد گمرکی و عملیات واحد با یکدیگر توافق کردند.

در این دیدار مقرر شد تا زمینه های تبادل اطلاعات گمرکی که توافقنامه آن قبلا امضاء شده هرچه سریعتر اجرایی شود. مذاکرات در خصوص الکترونیکی شدن گذرگاه های مرزی و اجرای مقدمات باز شدن گمرگ سرو ـ اسن دره نیز از دیگر محورهای مذاکراتی طرفین در این دیدار بود.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =