بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از دو بیمارستان درحال ساخت گیلان

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور از بیمارستان های درحال احداث لاهیجان و لنگرود بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومي راه و شهرسازي گيلان، مهندس عليزاده معاون وزير راه و شهرسازي و هيات همراه پيش از ظهر امروز با هدف بررسي روند پيشرفت پروژه هاي نيمه تمام بيمارستاني، از بيمارستانهاي در دست ساخت لاهيجان ولنگرود بازديد كردند.

وي درابتدا از مراحل اجرايي احداث لنگرود بازديد كرد وگفت:بيمارستان129تختخوابي شهرستان لنگرود در زميني به مساحت 45178 متر مربع با زير بناي 11هزار متر مربع در3طبقه از سال 89آغاز شده ودرحال حاضر با پيشرفت فيزيكي70 درصد در حال تكميل است.

وي افزود:براي اجراي اين پروژه 19ميليارد تومان هزينه شده وبراي تكميل آن اعتباري بالغ بر 20ميليارد تومان نياز مي باشد كه در صورت تخصيص منابع مالي، اين پروژه قابليت بهره برداري در سال 95 را دارد.

مهندس عليزاده با بيان اينكه اين مركز درماني بدليل برخورداري از بخشهاي مختلف درماني از جايگاه خاصي برخوردار است تصريح كرد:اين مركز درماني به گونه اي طراحي شده كه در بخش زايمان هر اتاق داراي vip براي همراهان و بخش nicu مراقبت ويژه نوزدان نيز در اين بيمارستان پيش بيني شده است.

وي افزود :در حال حاضر در استان گيلان ۶بيمارستان با ظرفيت بيش از 1100 تخت در حال احداث است اين در حاليست كه بيمارستان 132 تختخوابي آستارا وبيمارستان 35 تختخوابي رضوانشهر در سالجاري به بهره برداري مي رسند.

مديرعامل سازمان مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي وعمومي كشور در ادامه از بيمارستان 204 تختخوابي لاهيجان بازديد كرد وگفت: اين مركز درماني در زميني به مساحت 18هزارو365 متر مربع وبا زير بناي 16 هزار و930متر مربع 5طبقه درحال اجراست كه عمليات اجرايي آن از سال 87 با ظرفيت 204 تخت دربخش‌هاي مختلف درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمايشگاه‌ها، اتاق عمل، جراحي، داخلي، زنان و زايمان و كودكان و بخش مراقبت ويژه است آغاز شده ودر حال حاضر78 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

لازم به ذكر است معاون وزير راه وشهرسازي طي دوسال اخير چندين بار جهت بررسي از روند پيشرفت پروژه هاي بيمارستاني به استان گيلان سفر كرده است كه نتايج آن را مي توان تسريع در عمليات اجرايي اين مراكز درماني نام برد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =