همایش خانواده با هدف کاهش طلاق و ارتقاء سلامت اجتماعی برگزار می شود

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از برگزاری همایش خانواده با هدف کاهش طلاق و ارتقاء سلامت اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع خانواده و مقوله سلامت اجتماعی با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، سازمان بهزیستی استان البرز و کلینیک مددکاری شهروند، همایشی در راستای تحکیم بنیان خانواده با محوریت کاهش طلاق و با حضور سخنرانان و کارشناسان برتر این حوزه همایشی برگزار می شود.



مجید کاویانی عنوان کرد: برگزاری این همایش نقش موثری در انجام مطالعات کاربردی و بررسی علل زمینه های بروز کجروی ها و آسیب های اجتماعی همچنین شناخت مفاهیم خاص و دستیابی به ابزارهای تحقیق عینی به صورت پژوهش های علمی، دارد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت قابل توجهی است و خانواده بنیادی ترین، مهمترین و کوچکترین واحد اجتماعی می باشد.

فاطکه اسکندری خانواده را به عنوان کوچک ترین نهاد اجتماعی و آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی دانست و افزود: اکثر مشکلات و آسیب ها ابتدا در خانواده ها بروز پیدا می کند و امروزه انواع مختلف خشونت های خانگی، اعتیاد، طلاق و جدایی عاطفی و... از جمله آسیب هایی است که سلامت خانواده ها را به مخاطره می اندازد.

این عضو شورا با اعلام حمایت از برگزاری این دوره های آموزشی بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه، افزایش مشکلات، آسیب ها و ناهنجاری ها و تغییرات زندگی نسبت به گذشته اگر نتوانیم پایه های خانواده را محکم و استوار بنا کنیم در این صورت شاهد بروز آسیب ها و ناهنجاری ها در خانواده ها خواهیم بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =