ایرنا نوشت: معاون بهداشت، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: به دنبال وقوع سیل، برخی از بیماری‌های مختلف، ممکن است شایع شود، اما وزارت بهداشت برای کنترل این بیماریها در آمادگی کامل است و وضعیت آب نیز در تمام مناطق کنترل می‌شود.

علي اكبر سياري افزود: به دنبال وقوع سيل در برخي از مناطق كشور، آمادگي‌هاي نسبي از قبل وجود داشت و از ابتداي وقوع سيل، همه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مناطق سيل زده، به حال آماده باش در آمدند. اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر هم مراقبت‌ها در حال تداوم است.

معاون وزير بهداشت اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع سيل، ستاد فوريت‌هاي معاونت بهداشت در مناطق سيل زده، تشكيل و حالت آماده باش اعلام شد.يكي از اقدامات اين ستاد، تشكيل ستاد فوريت‌هاي سلامت محيط و كار در برخي از مناطق سيل زده بود.
سياري از تشكيل تيم ارزيابي سريع آسيب‌ها و نيازها، توسط معاونت بهداشت هم خبر داد و گفت: در برخي از مناطق سيل زده، پايش ميكروبي و شيميايي آب آشاميدني، صورت گرفته است و علاوه بر اين، در برخي از مناطق سيل زده، از منابع آب شرب و همچنين مراكز مواد غذايي، انبارهاي مواد غذايي و تهيه مواد غذايي و علاوه بر آن، مراكز بهداشتي درماني و بيمارستان‌ها بازديد شده است.

كنترل مستمر مواد غذايي و آب محل اسكان سيل زدگان

معاون وزير بهداشت افزود: تامين واكسن از شهرستان‌هاي مجاور، توزيع آب بطري شده، فعال سازي سامانه فرماندهي حادثه، هماهنگي براي اسكان احتمالي، استفاده از داروهاي ذخيره گروه بيماري‌هاي واگير و بهداشت محيط، ويزيت بيماران توسط تيم پزشكي مستقر در محل‌هاي اسكان از جمله اقداماتي است كه براي سيل زدگان انجام مي شود.
وي گفت: استقرار تيم‌هاي بهداشتي در محل اسكان و كنترل مستمر مواد غذايي، آب و وضعيت بهداشت محيط محل اسكان، نمونه‌برداري از آب آشاميدني، بازديدهاي ميداني از جمعيت آسيب ديده و نظارت بر وضعيت دفع زباله و فاضلاب از ديگر از اقدامات وزارت بهداشت براي مناطق سيل زده كشور است.

اقدامات پيشگيرانه و كنترلي بهداشتي در اسلام آباد


سياري همچنين در مورد اسلام آباد گفت: اقدامات پيشگيرانه و كنترلي بهداشتي در اسلام آباد انجام شده است.
معاون بهداشت افزود: بر اساس مشاهدات، بررسي‌ها و مستندات تيم اعزامي وزارت بهداشت به اسلام آباد، نشان داد كه ميزان كلر آب به اندازه كافي بوده و اتفاقي كه رخ داده، ناشي از يك عفونت ويروسي بوده است و خوشبختانه مورد فوت ناشي از مسموميت نداشتيم.
معاون وزير بهداشت گفت: 6 نفر بستري شده بودند كه به طور سرپايي درمان شده‌اند و هيچ موردي از مرگ گزارش نشده است.
304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =