وزیر نیرو خبر داد:بهر‌برداری از 14 سد در سال جاری /آبیاری 55 هزار هکتار زمین کشاورزی ممکن می‌شود

چیت چیان گفت: ١٤ سد امسال در کشور به بهره‌داری می‌رسد که از این تعداد ١٠ سد در مناطق مرزی کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حمید چیت‌چیان امروز در آیین گشایش سد تنگ حمام قصرشیرین گفت: این سدها پس از بهره‌برداری ٥٥ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی را آبیاری می‌کنند.

وی افزود: در سالی که از سوی رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته است، امیدواریم همکاران ما در حوزه آب و برق منشا خدمات بزرگی باشند.

چیت چیان با بیان این که این پروژه در این منطقه منجر به رونق اشتغال و تولید و توسعه، آرامش و امنیت می‌شود، تصریح کرد: امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری شاهد افتتاح پروژه مهم سد دایک و تنگ حمام در منطقه هستیم که طرح اول با تنظیم ٣٤ میلیون مترمکعب آب در سال، سه هزار و ٦٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری می‌کند و سد تنگه حمام نیز با ظرفیت تنظیم ٦٧ میلیون مترمکعب در سال، یک هزار و ٢٠٠ هکتار از زمینهای مرغوب منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد، همچنین اکنون عملیات اجرایی شبکه های آبیاری این پروژه ها ٧٣ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر نیرو درباره اعتبارات سفر رهبری به کرمانشاه نیز گفت: حدود ١٧ هزار میلیارد ریال از اعتباراتی که با مجوز رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته برای استان کرمانشاه هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این میزان سه هزار میلیارد ریال برای طرحهای عمرانی استان، چهار هزار میلیارد ریال برای ساخت تونل نوسود و یکهزار میلیارد دیگر برای طرح عظیم گرمسیری هزینه شده که با اتمام آن شاهد تحول عمیقی در اقتصاد منطقه خواهیم بود.

چیت چیان عنوان کرد: افتتاح این طرح فقط مربوط به حوزه آب نیست، بلکه اشتغال، تولید، کشاورزی و صنایع تکمیلی نیز با اجرای آن رونق پیدا می‌کنند و منجر به گسترش شبکه راه‌ها نیز می‌شود.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =