اسکندری: توسعه فرهنگی در جامعه تحقق اقتصاد مقاومتی را به همراه دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، گفت: بکارگیری پتانسیل های فرهنگ ایرانی اسلامی در برنامه ریزی های مختلف جامعه به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می کند و بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را ریشه کن می نماید.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه اسکندری در نشست با کارشناسان فرهنگی سازمانها و مناطق 12گانه شهرداری کرج که شامگاه روز گذشته به همت معاونت فرهنگی اجتماعی این دستگاه و با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی در سالن شهدای شهرداری ستاد مرکزی برگزار شد، عنوان کرد: سیاست های مدیریت شهری در راستای توسعه فرهنگی شهر و شهروندان باید مطابق با منویات رهبری در این رابطه باشد و تمهیداتی اتخاذ گردد که به فرهنگ و ابزارهای فرهنگی در جامعه جهت ارزشی داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، اظهارداشت: هم چنین برنامه ریزی های فرهنگی، بکارگیری فرهنگ ایرانی اسلامی و استفاده از پتانسیل و ابزارهای فرهنگی در سیاست های کلی جامعه و مدیریت شهری می تواند نقش بسیار موثر و راهگشایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد و بر این اساس می توانیم با انجام اقدامات فرهنگی به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است جامعه عمل بپوشانیم.

اسکندری، تاکید کرد: تمامی دستگاهها و نهادها باید به این امر توجه داشته باشند که عمده مسائل و معضلات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و... ریشه فرهنگی داشته که برای رفع این معضلات باید پیوست های فرهنگی را در تمامی برنامه ریزی ها و طرح های خدماتی و عمرانی خود جاری سازند و بر اساس آن عمل کنند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به هم افزایی هر چه بیشتر دستگاهها و ارگانها در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: این مهم موجب اتخاذ تصمیماتی راهبردی در راستای توسعه های فرهنگی می شود و آینده ای روشن را برای جوانان و نسل های دیگر رقم می زند؛ اجرای تمهیداتی که خروجی های مثبت و کارآمد داشته باشد از دیگر مسائلی بود که اسکندری بر آن تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر نیاز سنجی و نظر سنجی سنین مختلف اعضای جامعه، سازمانها، نهادها، دستگاهها و... در اتخاذ تصمیمات فرهنگی و به کارگیری فرهنگ اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به این امر موجب توسعه فرهنگی در سطح گسترده ای می شود و از هجوم فرهنگ های بیگانه جلوگیری می کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان از نگاه ویژه نمایندگان مردم در پارلمان شهری این کلانشهر به منظور پیشبرد فرهنگ و توسعه آن در سطح شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی قدردانی کرد و عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج را در اجرای برنامه های فرهنگی مثبت و مطلوب ارزیابی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =