مدیر کل اداره استاندارد استان مرکزی در جلسه مطبوعاتی در خصوص عملکرد این اداره کل در سال گذشته بیان کرد: اهداف و برنامه های اداره کل استاندارد استان مرکزی با رشد 133 درصدی محقق شده است.

به گزارش خبرآنلاین دکتر ساحل سها در خصوص عملکرد اداره کل اظهار داشت: سازمان استاندارد استان مرکزی در 4 ماهه پایانی سال 94 از روند صعودی و افزایشی در خصوص تحقق برنامه ها برخوردار بوده به طوریکه میانگین عملکرد 4 ماهه اخیر نسبت به 8 ماه اول سال 94 از رشد 259 درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: ما در کنار کیفی سازی به کمی سازی می اندیشیم و در راستای کیفی سازی عملکرد دستگاه اجرایی که به وقوع می پیوندد بخش نظارت عالیه بر عملکرد امور واگذار شده را نیز که از مهمترین وظایف سازمان استاندارد است به صورت جدی پیگیر هستیم.
سها اعلام کرد: در 6 ماهه اول سال 95 راه اندازی 100 درصد آزمایشگاه های مورد نیاز به منظور نظارت عالی و کیفی سازی در برنامه این اداره کل قرار دارد و در به همین منظور اولین آزمایشگاه در ساوه همراه با سفر کاروان دولت تدبیر و امید مورد بهره بردای قرار خواهد گرفت .
وی تصریح کرد: 5 فعالیتی که بیشترین درصد تحقق در استاندارد استان مرکزی وجود داشته و آنها را به صورت زیر برشمرد
1 - بازرسی فنی از تاسیسات گاز پر کنی تحت پوشش که نسبت به برنامه از پیش اعلام شده بیش از دو برابر صورت پذیرفته و از رشد111 درصدی در 4 ماهه آخر سال گذشته نسبت به 8 ماهه اول سال قبل برخوردار بوده است به صورتی که در 4 ماهه پایانی سال، تعداد 19 بازرسی از این تاسیسات به عمل آمد
2- بازرسی فنی از واحد های خدماتی سردخانه که میزان این بازرسی ها با رشد 188 درصدی مواجه بوده است و در 4 ماهه اخر سال گذشته با رشد 75 درصدی نسبت به 8 ماهه اول سال قبل مواجه بوده است
3- آموزش کارکنان ( نفر-ساعت) که به منظور توانمند سازی و روز آمدی اطلاعات کارکنان که 45 نفر ساعت آموزش برای هر یک از کارکنان می بایست انجام شود با تحقق 183 درصدی در سال 94 رو به رو بوده است که طی 8 ماهه اول سال 382 نفر ساعت آموزش صورت پذیرفته که در 4 ماهه پایانی سال 2184 نفر ساعت در ماه رسیده است.
4- نمونه برداری از مراکز تولیدی که تحقق سالانه آن رشد 173 درصدی داشته و در 4 ماهه آخر سال نیز نسبت به 8 ماهه اول سال رشد11 درصدی را تجربه نموده است به طوری که در 8 ماهه اول سال 1535 مورد نمونه برداری صورت گرفته ودر 4 ماهه اخر سال این میزان به 1710 مورد رسیده است.
5- بازرسی طرح طه که کارشناسان و بازرسان استاندارد به عنوان مصرف کننده نهایی به مراکز مراجعه کرده که با تحقق 166 درصدی همراه بوده است و رشد262 درصدی در چهارماهه آخر سال قبل نسبت به 8 ماهه اول سال گذشته نیز تجربه کرده است به طوری که در 8 ماهه اول 2959 مورد بازرسی صورت گرفته و طی 4 ماهه پایانی سال گذشته 5347 بازرسی انجام شده است.
مدیر کل اداره استاندارد استان مرکزی در پایان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: با ادله محکم برای صادرات می توانیم حضور پر رنگ و موثر در عرصه بین الملل داشته باشیم که البته رعایت استانداردهای ملی و بین المللی می تواند باعث بهبود کیفیت کالاهای صادراتی و در نتیجه رقابت پذیری بهتر در عرصه جهانی شود و از این طریق به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نیز دست یافت .
دکتر سها افزود : در دوره پسا تحریم و با توجه به شرایط موجود در خصوص تعامل با کشورهای مختلف و همچنین ایجاد زمینه صادرات محصولات تولیدی کشور وظیفه اداره کل استاندارد استان مرکزی ایجاب می کند با دقت و ظرافت بیشتری نسبت به تدوین و اجرای ضوابط استاندارد کالاهای مختلف عمل نماید تا راه برای رقابت کالاهای تولید داخل در خارج از کشور هموار گردد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =