ایسنا نوشت: رییس جمعیت هلال احمر در واکنش به کاهش 100 میلیارد تومان از بودجه 500 میلیارد تومانی مصوب مجلس برای سال 95 هلال‌احمر، گفت: متاسفانه این اقدام در حالی صورت گرفت که نیروها و امدادگران هلال‌احمر در حال عملیات بودند و برای خدمت و نجات جان مردم تا سینه در سیل قرار داشتند.

دکتر سیدامیر محسن ضیایی در واکنش به تصویب بودجه 500 میلیارد تومانی برای سال 95 جمعیت هلال احمر در مجلس و کاهش 100 میلیارد تومان از آن به دنبال تذکر یکی از نمایندگان، گفت: کاهش بودجه جمعیت هلال‌احمر در شرایطی که اعتبار 500 میلیارد تومانی برای سال 95 در مجلس تصویب شده بود، در حالی صورت گرفته که سال گذشته را نیز در هلال احمر با اقتصاد مقاومتی عبور کردیم.

وی افزود: زمان جبهه و جنگ هنگامی که رزمندگان به خط مقدم می‌رفتند همه مردم، دولت و مجلس پشت‌شان بودند و حمایت‌شان می‌کردند. اکنون هم امدادگران ما در خط عملیات هستند و جان مردم را نجات می‌دهند. این اقدام احساسی و بدون مطالعه در کاهش اعتبارات هلال‌احمر جای سوال دارد. صرف‌نظر از پرداخت یا عدم پرداخت حتی کل این بودجه، چنین اقدامی غیرمنطقی بود.

ضیایی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه‌ها امدادی باید بسیاری از کارهایش را قبل از بروز اتفاقات انجام دهد و همین امر نیازمند اعتبارات مستمر است و متاسفانه از همین مسیر در تنگنا هستیم.

وی با اشاره به عدم تحقق اعتبارات جمعیت هلال احمر در سال 94، ادامه داد: سال گذشته را با سختی گذراندیم و ادامه این روند در سال جاری بسیار سخت‌تر خواهد بود. ایران کشور حادثه‌خیزی است و این مساله برای جمعیت هلال احمر بسیار سخت است.

ضیایی گفت: اعتباری که برای هلال احمر در نظر گرفته شده در اصل کم است، اینکه از همین کم هم برداشت شود، منطقی نیست و من تفسیری برایش ندارم. مردم، مجلس و مجموعه کشور نقشی محوری از هلال احمر می‌خواهند. نمی‌توان امکانات بزرگ‌ترین دستگاه امدادی را کم کرد و ما برای این موضوع نگرانیم.

امداد و نجات در استان‌های سیل‌زده همچنان در وضعیت فوق‌العاده

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از تهران نیز اعزام نیرو داشته‌اید یا خیر؟ گفت: اعزام نیرو از تهران لازم نبود؛ چراکه در استان‌ها به خوبی عمل شد و استان‌های معین نیز آماده بودند.

وی ادامه داد: البته آذوقه و ملزومات را اعزام کردیم، اما از آنجا که از 48 ساعت قبل از بروز سیل در آماده باش بودیم، اقدامات امداد و نجات به خوبی پیش رفت. البته امداد و نجات در استان‌های گرفتار سیل هنوز از حالت فوق‌العاده خارج نشده و ادامه دارد.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: تا زمانی که شرایط پایدار نشده، مردم به خانه‌های خود بازنگردند و زمانی که مطمئن باشیم به خدمات هلال‌احمر نیازی نباشد، حالت فوق‌العاده ادامه خواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =