۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
یک حاشیه مثبت در جشنواره جهانی فیلم فجر

مهر نوشت : علی خامه پرست کارگردان و تعدادی از عوامل فیلم در حال اکران «دربست» با لباس متحدالشکل در پردیس جشنواره فجر حضور یافتند تا توجه مخاطبان و مسئولان را به خود جلب بکنند.

علی خامه پرست کارگردان فیلم سینمایی «دربست» که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده رفته امروز ۳۱ فروردین به همراه عوامل این فیلم با لباس های متحدالشکلی در کاخ جشنواره جهانی فجر ظاهر شدند و حضور آنها توجه بسیاری از حاضران را جلب کرد.

علی خامه پرست کارگردان فیلم سینمایی «دربست» درباره این حضور به خبرنگار مهر گفت: حاشیه ها همیشه بد نیستند و می شود آنها را به فال نیک گرفت ضمن اینکه هدف ما از پوشیدن این لباس ها جلب نگاه حمایتی بود و امیدواریم که مسئولان، ما را ببنند. فیلم ما این روزها در گروه «هنر و تجربه» اکران شده ولی هم ما، هم سایر فیلمسازان مستقل نیاز به حمایت جدی تری داریم. مردم هنوز با این گروه سینمایی آشنا نیستند و باید کاری کنیم تا فیلم های «هنر و تجربه» و تمامی آثار مستقل بیشتر دیده شوند.

وی گفت: نمی دانم چقدر تاثیرگذار بودیم اما به هر حال بحث حمایتی، شکل های مختلفی دارد و حداقل آن، این است که وقتی یک پردیس سینمایی سالنش را به گروه «هنر و تجربه» اجاره می دهد موظف است آن فیلم را حتی با یک نفر مخاطب اکران کند اما متاسفانه برخی از این پردیس ها در روزهایی که سینمای ایران به شدت مخاطب داشت فیلم «هنر و تجربه» را برداشته و یکی از آثار پرفروش نوروزی را به جای آن اکران کردند. در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین درباره فیلم خودم این اتفاق را شاهد بودم.

خامه پرست در تشریح این اتفاق توضیح داد: من به عنوان یک کارگردان متوجه این مساله شدم اما معلوم نیست قبل از این چند بار و برای چه فیلم های دیگری این اتفاق رخ داده است. کمترین توقع ما این است که حداقل اگر چند سینما در سانس های پراکنده فیلم های ما را اکران می کنند همین فرصت اندک را از ما نگیرند. من برای فیلم سینمایی «دربست» این لباس را از قبل از عید تهیه کرده و در دانشگاه ها و سطح شهر پوشیدم. خوشبختانه دوستان و عوامل فیلم به صورت خودجوش به ما پیوستند و هر روز تعدادمان بیشتر شد. اگر از این اتفاق حمایت شود تعدادمان به صدها نفر می رسد. امیدوارم این حرکت تبلیغی باشد تا نه فقط فیلم «دربست» بلکه همه فیلم های مستقل را حمایت کنند.

وی در پایان گفت: خوشحالیم که رسانه ها ما را دیدند و اینکه چنین حرکتی واکنش مثبت برانگیخته است حس خوبی دارد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =