۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱
گزارش رویترز از ملاقات کری و ظریف

خبرگزاری رویترز در گزارشی به موضوع ملاقات ظریف و جان کری پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک به قلم لوئی شاربونو نوشته است: جان کری و محمد جواد ظریف وزیران امور خارجه آمریکا و ایران در مورد راههای اطمینان یافتن از اجرای موافقتنامه هسته ای بین تهران و قدرت های جهان به گونه ای که اساسا در این موافقتنامه مطرح شده است، گفتگو کردند.

کری در مصاحبه با خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: « ما توافق کردیم برای اطمینان از اجرای موافقتنامه هسته ای دقیقا به شکلی که می باید وجود داشته باشد و همچنین بهره مندی همه طرف های موافقتنامه از مزایایی که در آن پیش بینی شده است ، تلاش کنیم.»

وی افزود: «ما مجددا روز جمعه در حاشیه مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی پاریس نشست برگزار خواهیم کرد.»
ظریف نیز گفت آنها درباره راه های اطمینان از برخورداری ایران از مزایایی که براساس موافقتنامه هسته ای به دست آمده، مستحق آن است گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران افزود وی و کری روز جمعه درباره راه های عملیاتی کردن پیشنهادهایشان گفتگو خواهند کرد.

کری و ظریف هیچکدام به جزئیات درباره پیشنهادهایی که در دیدار با یکدیگر درخصوص آنها گفتگو کردند ، اشاره نکردند.

مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند پیش بینی می شود کری در این نشست به نگرانی های تهران در مورد مشکلات درزمینه دسترسی به نظام مالی جهانی برغم لغو برخی تحریم های آمریکا علیه ایران در چارچوب موافقتنامه هسته ای به دست آمده ، بپردازد.

ایران و شش قدرت جهان ( آمریکا،‌ روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان) ژوئیه سال 2015 به موافقتنامه ای هسته ای دست یافتند که براساس آن برخی تحریم های آمریکا ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد علیه ایران در ازای اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای این کشور کاهش یافت.

ایران از آمریکا درخواست کرده است برای رفع موانع برسر راه بخش بانکداری بیشتر تلاش کند تا بازرگانان برای سرمایه گذاری در ایران احساس آرامش کنند.

سیاست کنونی آمریکا مانع از داد و ستد بانک های خارجی با ایران بر پایه دلار است. اما مقامات آمریکایی گفته اند دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی راه هایی است تا شرکت های غیر آمریکایی بتوانند در معاملات تجاری خودشان با ایران از دلار استفاده کنند.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت کری همچنین ایران را تحت فشار قرار خواهد داد تا از نفوذ خود بر دولت سوریه برای پایان دادن به جنگ داخلی پنج ساله در این کشور استفاده کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =