محمد حسن طالبیان عصر روز گذشته در مراسم بازی چوگان که به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی برگزار شد به شعار امسال ایکوموس و میراث ورزش تاکید کرد و گفت: میراث ورزش نقش مهمی در بهبود زندگی انسان دارد. از همین رو پرونده چوگان در سال 2017 در یونسکو مطرح خواهد شد و با ثبت این پرونده امیدواریم در سال 2018 مسابقات بین المللی و جام میراث فرهنگی چوگان در ایران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با توجه به شعار امسال یونسکو و تأکید بر میراث ورزش و همچنین ارسال پرونده میراث فرهنگی ناملموس«چوگان، بازی سوار بر اسب به همراه روایت گری و موسیقی» به یونسکو، سازمان میراث فرهنگی کشور به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه ها و تأکید بر ارزش‌های فرهنگی چوگان مراسمی را با همکاری فدراسیون چوگان در مجموعه چوگان و سوارکاری فرح آباد برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مقامات دولتی و کارشناسان این حوزه برگزار شد، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: امسال پرونده چوگان با همکاری فدراسیون چوگان در زمان معین به یونسکو ارسال شد و قرار است این پرونده در سال 2017 دریونسکو مطرح شود.

او گفت: امسال نیز ایکوموس شعار میراث ورزش را انتخاب کرده است و از آنجایی که میراث ورزش نقش مهمی در زندگی انسان دارد معاونت میراث فرهنگی نیز در روز جهانی بناها و محوطه ها سعی کرد تا به معرفی ارزش های فرهنگی چوگان بپردازد.

طالبیان با اشاره به ثبت جهانی پرونده چوگان در سال 2017 گفت: با ثبت پرونده چوگان در یونسکو، امیدواریم در سال 2018 مسابقات بین المللی و جام میراث فرهنگی چوگان در ایران برگزار شود. به طوری که هر دو سال یکبار با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون چوگان این روند ادامه داشته باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =