روحانی: آزادی مردم با سلیقه برخی دستگاه‌ها نمی‌تواند محدود شود/عده‌ای کفران نعمت برجام را می‌کنند

رییس جمهور گفت: آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی‌شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی‌توانند مردم را محدود کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت با برشمردن ویژگی های ممتاز شخصیت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهارداشت: مولای متقیان علی (ع) تربیت یافته مستقیم مکتب پیامبر عظیم الشان (ص) بودند و همچنین ایشان شخصیتی است که همانند خود پیامبر اسلام مورد احترام همه مسلمانان جهان بوده و از جایگاه والایی برخوردار است که هیچ کسی در آن تردیدی ندارد.

رییس جمهور با اشاره به موضوع عدالت و دقت نسبت به بیت المال در نگاه امام علی (ع) گفت: مولای متقیان نسبت به رعایت امانت در بیت المال بسیار حساس بودند و در اجرای عدالت و تقسیم بیت المال ملاحظه نسبت به سوابق کسی را جائز نمی دانستند.

رییس جمهور تاکید کرد: مولای متقیان علی(ع) رضایت عموم مردم را ستون حکومت خود می دانست. بنابراین در هر کاری که انجام می شود باید معیار اصلی دستور خدای متعال و رضایت عمومی مردم باشد و اینها همه درس هایی است که باید از مولایمان بیاموزیم.

روحانی در ادامه با اشاره به مولفه آزادی در حکومت امام علی (ع )اظهار داشت: در کدام حکومت سراغ دارید که مخالفین در مسجد مانع سخنرانی و نماز امیرالمومنین(ع ) شوند اما در عین حال امام علی آنها را آزاد بگذارد و بخوبی به همه بیاموزد که مخالفین تا کجا و چه اندازه حق دارند و مرز توطئه با آزادی بیان کجاست؟

رییس جمهور همچنین به برخورد قاطع امام علی (ع) با فساد اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی (ع) در زمینه فساد با هیچ کس مماشات نمی کرد و قاطعانه در برابر فساد می ایستاد و نمی گذاشت فساد ادامه یابد و شیعه علی (ع) به این معناست که راه آن امام، بطور تمام و کمال ادامه یابد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به کلام پیامبر اسلام(ص) به امام علی (ع) مبنی بر اینکه ما پدران امت هستیم ، اظهارداشت: این جمله بدین معناست که حاکمان و کسانی که بر مردم حکمرانی می کنند از جایگاه پدرانه ای نسبت به مردم برخوردار هستند. بنابراین باید مردم را فرزندان عزیز خود بدانند و حالت پدری نسبت به عموم مردم داشته باشند. دختران و جوانان را در جامعه دختران و فرزندان خود بدانند و از موضع پدری و دلسوزی با آنان رفتار کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه "چنین نیست که هر کس یا نهاد و ارگانی بخواهد با  اقداماتی به دنبال کنترل مردم باشد"، تصریح کرد: آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب هایی در این زمینه داشته باشد.

رییس جمهور تاکید کرد: حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم جز در زمینه اجرای قانون.

روحانی با بیان اینکه اگر نعمتی با مجاهدت و حضور و تلاش مردم و با هدایت های رهبری عزیز بوجود آمده را باید قدر دانسته و کفران نعمت نکرد، گفت : فضای برجام را باید قدر بدانیم و شکرگزار نعمت های الهی باشیم و از آن بیشترین استفاده را بکنیم. اما متاسفانه عده ای کفران نعمت می کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه "در عین حال باید بر عملکرد طرف مقابل نظارت و راستی آزمایی داشته باشیم"، گفت: اگر از طرف مقابل کندی و کاستی ببینیم حتما باید برخورد جدی کرده و تذکر دهیم و حتی اگر وظیفه بالاتری هم داشتیم انجام دهیم و این از مسلمات است.

روحانی با بیان اینکه امسال باید اقتصاد مقاومتی در عمل اجرا شود، گفت: برجام شرایط را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هر چه بیشتر مهیا کرده است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    62 0
    اینهمه سال با مردم کلنجار رفتند چه شد؟ مردم راه خود را باز می کنند چون این قدرتی ست که خداوند در آنها به امانت گذاشته.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
      53 11
      خیلی جالبه اقای روحانی توی این چند سالی که رئیس جمهور شدین فقط حرف قشنگ میزنین ؛ میگین فلان کار بده نباید انجام بشه بعدشم خیلی راحت انجام میشه و هیچی به هیچی ؛ به قول فردوسی بزرگ : دو صد گفته چون نیم کردار نیست ؛ نا امیدمون کردی جناب روحانی
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    54 0
    نتیجه ی این طرح فقط وفقط یک چیز است.عمیق ترشدن شکاف مابین پلیس و مردم و به دنبال دلسردی از نظام.
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    56 0
    این هفت هزار نفر رو اموزش میدادید تا سارق ها و قاچاقچیای مواد رو دستگیر کنن بهتر نبود زورگیر های شهر رو هم از قلم انداختم. البنه اگه این هفت هزار نفر از همین زورگیر ها انتخاب نشده باشن
    • رضا A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      0 0
      حرف دل من و همه ایرانیا رو زدی .متاسفانه این همه جرم و جنایت و بی امنی داره میشه .آقایان به فکر گشت ارشادن
  • بی نام KZ ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    12 14
    عاشقتیم دکتر روحانی
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    28 6
    تو این خفقان وقتی همین حد رییس جمهور محترم انقدر شجاعت دارند که حرف دل مردم رو میزنند برای من به شخصه خیلی با ارزشه
  • بی نام IT ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    14 41
    آقای روحانی قصد شما از گفتن این بدیهییات چیست جز چراغ سبز نشان دادن به هنجار شکنان برای کسب رأی آنان . مگر اینان چند نفر هستند که شما برایشان قانون و آرامش جامعه را قربانی میکنید؟
  • محمدرضا IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    66 2
    بهتره نیروی انتظامی به جای استخدام مامور مخفی برای جهار عدد تار موی دختران و زنان به فکر چاره ای برای رسیدگی بهتر به وظایف خودش در حوزه مبارزه با یاچاق و موادفروشی و دزدی بکنه
  • ali A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    11 14
    خدا حفظت کنه مرد ..درووود...روحانی مچکریم...
  • ناشناس RO ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    23 11
    واقعا بعضی ها کفر نعمت می کنند . اگه این برجام اتفاق نمی افتاد وضعیت ما چگونه می شد ؟ ایا به سمت جنگ پیش نمی رفتیم ؟ ایا دقیقه ای دلار گران نمی شد ؟ ایا با کمبود غذا روبرو نمی شدیم ؟ آیا فضا داخل کشور با مشکل رو برو نمی شد ؟ ....
  • ضا A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    4 32
    خدا کنه برجام نعمت باشه . امسال سال عمل هستش ببینم چکار میکنی
  • محسن A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    5 33
    درست فرمودند که : از بین 20 و چند دستگاه فقط پلیس وظیفه ش رو درست انجام میده آقای رییس جمهور هم بشینه فقط در هر زمینه ای انتقاد کنه