۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

تسنیم نوشت: روسیه روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که با اعزام یک ناوشکن نیروی دریایی خود به نزدیکی مرزهای روسیه در بالتیک، عملا قصد ارعاب و تهدید مسکو را داشته است.

به گزارش رویترز، آلکساندر گروشکو فرستاده روسیه در سازمان ناتو پس از نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل تاکید کرد: حادثه دریایی 11 آوریل نشان می دهد که تا زمانی که اتحاد نظامی ناتو به رهبری آمریکا از مرزهای روسیه عقب نشینی نکند، روابط بین روسیه و ناتو بهبود نخواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: نزدیک شدن یک فروند ناوشکن آمریکایی به مرزهای روسیه در بالتیک، نشانگر ادامه تلاش واشنگتن برای ارعاب و تهدید مسکو است و ارتش روسیه با همه تدابیر و اقدامات لازم به هرگونه حادثه دیگری پاسخ خواهد داد.

گروشکو گفت: این گونه اقدامات، تلاش هایی با هدف افزایش فشار نظامی بر روسیه است. ما همه تدابیر و اقدامات لازم را برای مقابله با این گونه اقدامات اتخاذ خواهیم کرد.

آمریکا اعلام کرده است که ناوشکن یو اس اس کوک در حال انجام ماموریت عادی خود در نزدیکی لهستان بوده است که از سوی جنگنده های روسی تهدید شده است.

داگلاس لوته فرستاده آمریکا در ناتو نیز این اقدام جنگنده های روسی را خطرناک توصیف کرده است. لوته در دیدار با گروشکو گفته است: ما در آبهای بین المللی بودیم.

گسترش ناتو به سوی مرزهای شرقی با انتقادات شدیدی از سوی کرملین روبرو شده است. روسیه این اقدام ناتو را یک تهدید ارزیابی کرده ولی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، گسترش این سازمان به سوی مرزهای شرقی را یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات روسیه ارزیابی کرده است.

ناتو بر این باور است که اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود امنیت اروپا را در معرض خطر قرار داده است.

شورای ناتو و روسیه در سال 2002 میلادی تشکیل شد ولی پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در مارس 2014 میلادی، فعالیت این شورا به حالت تعلیق درآمد.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =