ایرنا نوشت: مسکو سامانه های راداری پرکاربرد در واحدهای پیاده نظام تحویل داده که تاکنون فقط در اختیار یگان های ارتش روسیه بوده است.

مسکو در ادامه همکاری های نظامی با دمشق که از پنج سال پیش درگیر مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری در این کشور است، سامانه های راداری پرکاربرد در واحدهای پیاده نظام تحویل داده که تاکنون فقط در اختیار یگان های ارتش روسیه بوده است.

به گزارش ايرنا، روزنامه روسي راسيسكايا نوشته است: سامانه هاي راداري «فارا يك» با توان نصب بر روي تسليحات نيروهاي پياده نظام در هر شرايط آب و هوايي مواضع و نيروهاي دشمن را رديابي مي كنند و نظاميان بدون اينكه خود را در معرض خطر آتش مقابل قرار دهند، عمليات شناسايي و شليك را با ضريب اطمينان بسيار بالا انجام دهند.
اين سامانه راداري با توان شناسايي دو كيلومتري انساني و چهار كيلومتري زرهي مانند تانك تاكنون فقط در اختيار ارتش روسيه بوده است.
روسيه در چارچوب اجراي قرار دادهاي نظامي با سوريه افزون بر انجام عمليات بمباران و موشكباران يگان هاي نيروي هوافضاي خود در اين كشور كه سبب زمين گير شدن گروه هاي تروريستي بويژه داعش شده است، محموله هاي تسليحاتي در اختيار نظاميان سوري گذاشته است.

پيشتر نيز ارتش سوريه با دريافت آتشبارهاي پرقدرت «توس 1 اي» معروف به «جهنم روسي» يا «پخته شدن در آفتاب» توانست در مناطق كوهستاني لاذقيه پيشروي كند و سنگرها و پايگاههاي گروه هاي تروريستي بويژه داعش را ويران كند.
آتشبار جهنم روسي با برد 4،5 كيلومتر و شليك 24 گلوله در هر بار، پس از برخورد به هدف در عرض چند ثانيه با توليد 1000 درجه سانتيگراد دما تا شعاع چند صد متري را با امواج ويران كننده دمايي انفجاري و حذف تمامي اكسيژن موجود منهدم مي كند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =