برخی مخاطبان گلایه می کنند چرا قراردادهای الحاقیه بیمه شخص ثالث خودرو دارای تخفیفات بیمه اصلی نیست. بیمه مرکزی در این باره توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی شرکتهای بیمه در صدور الحاقیه های بیمه شخص ثالث باعث نارضایتی شهروندان شده اند. برخی شهروندان در سرویس مشکلات مردم گلایه می کنند چرا شرکتهای بیمه قانون را در صدور الحاقیه شخص ثالث رعایت نمی کنند. مخاطبی که خود را رضا معرفی کرده در این باره در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته: با سلام هرساله با افزايش نرخ ديه دارندگان خودرو ملزم به خريد الحاقيه هستند ولي متاسفانه شركتهاي بيمه بدنبال سودجويي هستند. در هنگام خريد الحاقيه متوجه شدم كه تخفيف عدم استفاده از بيمه نامه در سالهاي گذشته كه براي سال اول 10 و براي سالهاي بعدي 5 است را شامل نمي شود و فقط مدت زمان پايان بيمه نامه موثر است پس از سوال از بيمه گر گفتن اين تخفيف محاسبه شده و در فرمول مستتر است ولي با مقايسه با يكي دوستان كه همراه بنده بود و تعداد سال تخفيف بيشتر داشت و لي زمان پايان قرارداد مشابه داشت ديدم هيچ تفاوتي وجود ندارد. و اين ظلم و .. شركتهاي بیمه است.

در این باره با رشیدی مسئول نظارت بر بیمه های خودرو بیمه مرکزی گفتگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می خوانید:

مشکلات مردم با الحاقیه بیمه شخص ثالث را برای شما خواندم. مردم در این باره چه کنند؟
نباید اینطور عمل شود. شرکتهای بیمه باید حتما تخفیفات را لحاظ کنند. در صورتی که این تخفیفات را لحاظ نمی کنند مردم حتما به سامانه شکایات بیمه مرکزی در سایت بیمه مرکزی مراجعه کنند و شکایت خود را طرح کنند.


اگر شرکتهای بیمه بگویند الحاقیه شامل تخفیف نمی شود، چه باید کرد؟
الحاقیه، بخشی از قرارداد بیمه اصلی است. در قرارداد بیمه اصلی هر شرایطی وجود داشته باشد باید در الحاقیه نیز لحاظ شود.

یعنی مسایلی مانند جریمه دیرکرد هم که برخی از شهروندان به آن معترضند باید در صدور الحاقیه لحاظ شود؟
نه، برخی از شرکتهای بیمه مانند بیمه ایران این کار غیرقانونی را می کردند و می گفتند چون جریمه دیرکرد در بیمه نامه اصلی وجود دارد، باید در الحاقیه هم جریمه گرفت و جریمه دیرکرد الحاقیه از مردم می گرفتند. آنها حق نداشتند چنین جریمه ای بگیرند و این کار هم غیرقانونی است و قابل پیگیری است. در صورتی که مردم چنین جریمه ای را پرداخته اند یا به بیمه مربوطه مراجعه کرده و درخواست استرداد وجوه غیرقانونی را کنند یا با سامانه شکایت بیمه مرکزی، مشکل را مطرح کنند تا ما اقدام به پیگیری کنیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =