سعید مصطفایی: اجرای طرح های عمرانی شهرداری موجب سلب حقوق مالکانه افراد نشود

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج در پنجاه و پنجمین جلسه این کمیسیون گفت: اجرای طرح های عمرانی توسط شهرداری نباید موجب سلب حقوق مالکانه افراد شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید مصطفایی ضمن بیان این مطلب افزود: شهرداري و صاحبان حقوق مالکانه در خصوص قيمت و ارزش حقوق واقع در طرح شهرداري مي توانند با يکديگر توافق و تراضي كنند.

وی افزود: دارندگان حقوق مالکانه به صورت معمول براي توافق قيمت داراي محدوديت نيستند و شهرداري هم در تعيين قيمت و توافق با دارنده حق، در اصل آزاد است؛ البته محدوديت هايي براي توافق در قيمت طبق قوانين وجود دارد.

بنابر این خبر، در این جلسه که مصوباتی نیز داشت، مباحث حقوقی تملکات، تفاهم نامه معاوضه ساختمان صنعت و معدن و همچنین واگذاری موقت ساختمان به اداره ثبت ناحیه 3 به مدت دو سال در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حقوقی ضمن اشاره به تصویب واگذاری موقت ساختمان به اداره ثبت ناحیه 3 به مدت دو سال گفت: در حال حاضر اداره ثبت در ساختمان قطار شهری مستقر است که با توجه به تملک این ساختمان، مجبور به تخلیه می باشد، کما اینکه این ملک نیز به صورت امانی در اختیار این اداره قرار داده شده است.

وی همچنین در خصوص لایحه معاوضه ساختمان اداره کل صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مقرر گردید در جلسه کمیسیون حقوقی آینده، این مبحث با حضور مدیر کل و مسئولین این اداره کل مورد بررسی قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =