۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

ایسنا نوشت: یک مقام بلندپایه صنایع دفاعی ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که این کشور قصد دارد سامانه دفاع موشکی بومی تولید کند و این سیستم احتمالا با سیستم دفاع موشکی ناتو یکپارچه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه گفت که آنکارا قصد دارد یک سیستم دفاع موشکی که با سیستم دفاع موشکی ناتو یکپارچه شده تولید کند.

در نوامبر 2015 ترکیه یک مناقصه چهار میلیارد دلاری برای خرید تجهیزات سیستم دفاع موشکی این کشور را با استناد به اینکه قصد تولید داخلی این سیستم را دارد، لغو کرد.

اسماعیل دمیر به روزنامه حریت گفت: اگرچه ما مناقصه را لغو کردیم اما خود پروژه لغو نشده است. ما به زودی آن را وارد یک مرحله جدیدی می‌کنیم به نحوی که شرکت‌های داخلی ترکیه شامل راکت سان و پاور سان در آن شرکت داشته باشند. ما به تولید سیستم‌های موشکی کوتاه برد و میان‌برد ادامه داده و به تدریج برد موشک‌ها را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: ما هیچ خرید مستقیم موشکی نخواهیم داشت اما همزما سیستم دفاع موشکی که در حال توسعه آن هستیم در سیستم ناتو ادغام خواهد شد. از نظر ما عملیات مشترک این سیستم با ناتو باعث تسریع فرآیند توسعه خواهد شد.

دمیر همچنین گفت که هدف آنکارا تولید یک سیستم دفاعی کاملا داخلی در این کشور است و به دنبال افزایش 15 برابری صادرات نظامی ترکیه در هفت سال آینده است.

ترکیه در سال 2009 مناقصه تولید سیستم دفاع موشکی خود را به جریان انداخت.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =