۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱

ایرنا نوشت: کره شمالی با مردود دانستن محکومیت آزمایش موشک بالستیک خود توسط شورای امنیت بر تداوم و گسترش فعالیت های هسته ای کشور تاکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز یكشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری در پی آزمایش یك فروند موشك بالستیك پرتاب شده از یك زیردریایی كره شمالی آن را محكوم كرد و چنین فعالیت هایی را به دلیل كمك به توسعه سامانه پرتاب سلاح های اتمی مایه نگرانی دانست.
خبرگزاری كره شمالی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به نقل از وزارت امور خارجه این كشور آورده است: این پرتاب بخشی از تلاش پیونگ یانگ برای دفاع از حق حاكمیت و تمامیت ارضی است.

در این بیانیه آمده است كه این كشور قطعنامه ها و محكومیت های شورای امنیت را كه تحت فشار آمریكا علیه پیونگ یانگ تنظیم شده باشد را ‌نادیده می گیرد.

كره شمالی همچنین خاطرنشان كرده است كه آمریكا با حضور گسترده نظامی خود و آوردن زیردریایی های هسته ای به منطقه، صلح و ثبات را به خطر انداخته اما شورای امنیت كره شمالی را محكوم می كند.
كره شمالی بار دیگر تاكید كرده كه سیاست های خصمانه و تهدیدهای آمریكا علیه این كشور پایان نیافته و دیگر راهی جز تقویت نیروی بازدارندگی تسلیحات هسته ای باقی نمی ماند.

پیونگ یانگ بر این باور است كه آمریكا و كره جنوبی با برگزاری رزمایش های مشترك این كشور را تهدید می كنند و آمریكا با تهدیدهای تسلیحاتی هسته ای خود درصدد ساقط كردن حكومت كره شمالی است.

كره شمالی پیشتر اعلام كرده بود كه كه اگر آمریكا و كره جنوبی دست از برگزاری رزمایش های مشترك سالانه بردارند برنامه تسلیحات اتمی را متوقف كرده و دست به آزمایش های هسته ای نخواهد زد.
این دومین بار از نهم ماه مارس است كه كره شمالی یك موشك بالستیك آزمایش می كند و گفته شده كه «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی نیز از نزدیك آن را نظاره كرده است.

آزمایش موشكی كره شمالی حتی باعث شد، «فومیو كیشیدا» وزیر خارجه ژاپن نیز یادداشت اعتراضی برای این كشور ارسال و اقدامات موشكی را تحریك آمیز توصیف كند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =