به گزارش مهر، در آستانه مرحله دوم انتخابات در دهم اسفندماه، مردم دو حوزه انتخاباتی اصفهان نیز آماده آفرینش حماسه دیگری هستند تا سرنوشت بهارستان در شهرضا و سمیرم نیز تعیین ‌شود.

 پس از طلیعه پرفروغ انتخابات هفتم اسفندماه در سرتاسر کشور و حضور به‌یادماندنی ملت ایران درصحنه پرشور انتخاب مستأجران چهارساله بهارستان، انتخابات در ۵۶ حوزه انتخاباتی به دور دوم کشید و در اصفهان نیز نمایندگان دو حوزه انتخاباتی شهرضا و دهاقان و سمیرم در دور دوم مشخص خواهند شد.

بدین ترتیب از میان ۱۳۸ کاندیدایی که در ۲۱ استان کشور برای تصاحب ۶۹ کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند، دو کرسی مجلس شورای اسلامی در اصفهان و با رقابت میان اصغر سلیمی و بهروز جعفری با گرایش اصولگرایی در شهرضا و میان حجت‌الاسلام محمدرضا آقایی (اصولگرا) و سمیه محمودی (مستقل ) در سمیرم مشخص خواهد شد.

در آستانه انتخابات دهم اسفندماه، کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری انتخابات در شهرستان‌های یادشده در حال فعالیت هستند و نشست‌هایی با عوامل برگزارکننده و نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات در این حوزه‌های انتخابیه برگزارشده است.

در مرحله نخست انتخابات، میزان مشارکت مردم شهرستان سمیرم ۹۲.۶ درصد و میزان مشارکت مردم شهرضا ۶۴ درصد بود.

با توجه به اینکه شهرستان سمیرم دارای روستاهای بسیار و سکونت‌گاه‌های کوچک است نیازمند شعب اخذ رأی ثابت و سیار بیشتری است و بر این اساس حدود یک‌پنجم شعب سیار استان در انتخابات گذشته در سمیرم مستقر بود.

در ۳۰ شعبه سیار و ۳۳ شعبه ثابت، رأی‌گیری از مردم در شهرهای و روستاهای سمیرم انجام می‌شود

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۴۴ هزار نفر در سمیرم حائز شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

دراین‌ارتباط محمد نصرتی، فرماندار سمیرمدر ارتباط با شعب اخذ پیش‌بینی‌شده برای انتخابات دهم اسفندماه، اظهار داشت: برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۳ شعبه اخذ رای پیش‌بینی‌شده است و بدین ترتیب در ۳۰ شعبه سیار و ۳۳ شعبه ثابت، رأی‌گیری از مردم در شهرهای و روستاهای سمیرم انجام می‌شود.

وی افزود: مشارکت مردم سمیرم در دور اول انتخابات بسیار پرشور بود و بر همین اساس امیدواریم در دور دوم نیز مردم فهیم این شهرستان با همان اشتیاق مرحله اول برای انتخاب منتخب خود وارد صحنه شوند.

فرماندار سمیرم افزود: در مرحله نخست انتخابات در این حوزه انتخابیه ۱۲ نامزد به رقابت پرداختند و در این مرحله دو نفر برای کسب یک کرسی مشارکت دارند.

پیش‌بینی ۱۳۲ شعبه اخذ روی در حوزه انتخاباتی شهرضا و دهاقان

در مرحله نخست برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ‌یک از ۱۹ نامزد انتخابات حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان نتوانستند حدنصاب قانونی را کسب کنند و انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

در دور دوم انتخابات در حوزه انتخاباتی شهرضا و دهاقان ۱۳۲ شعبه اخذ رای پیش‌بینی‌شده که ۹۵ شعبه به شهرستان شهرضا اختصاص دارد و سه هزار نفر نیز مسئول برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند.

در این مرحله کسانی می‌توانند در یک حوزه رای دهند که در مرحله نخست در همان حوزه‌ انتخابیه رای‌داده باشند، همچنین کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند دراین‌ارتباط محمدرضا انصاری پور، دبیر ستاد انتخابات شهرستان شهرضا گفت: برای برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۵ شعبه در شهرستان شهرضا پیش‌بینی‌شده که ۶۶ شعبه در شهر شهرضا، شش شعبه در شهرمنظریه، ۱۸ شعبه روستایی و پنج شعبه سیار است.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس در اولویت قرار دارد، افزود: نرخ مشارکت مردم شهرستان شهرضا در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۶۴ درصد رسید.

انصاری پور تصریح کرد: حجت‌الاسلام محمدرضا آقایی و سمیه محمودی در شهرضا و دهاقان کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم هستند که با یکدیگر برای کسب آرای مردمی رقابت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این مرحله کسانی می‌توانند در یک حوزه رای دهند که در مرحله نخست در همان حوزه‌ انتخابیه رای‌داده باشند، همچنین کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان شهرضا بیان داشت: در مرحله دوم انتخابات که در دو حوزه شهرضا و دهاقان برگزار می‌شود، فضای رقابتی شکل‌گرفته و همه باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند و ستاد انتخابات شهرستان نیز کمک‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر انتخابات در این دو حوزه را دارد.

شرایط برای انتخاباتی آرام و درنهایت امنیت در هر دو شهرستان فراهم است

در همین ارتباط محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به برگزاری جلسه ستاد برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان شهرضا و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به برآورد‌های صورت گرفته تمام شرایط برای انتخاباتی آرام و درنهایت امنیت در هر دو شهرستان سمیرم و شهرضا فراهم است.

فرماندار شهرضا همچنین بابیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در شهرستان شهرضا نسبت به دوره اول برگزاری انتخابات تغییری نداشته است، ابراز داشت: بر این اساس در این شهرستان ۱۳۲ شعبه اخذ روی در دو حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان فعالیت خواهند داشت.

فرماندار شهرضا واجدین شرایط رای دادن شهرستان شهرضا را نیز ۱۳۰ هزار و ۵۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که در دوره اول انتخابات مجلس دهم در شهرستان شهرضا با مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم روبرو بوده‌ایم

وی اضافه کرد: ازاین‌رو در حوزه انتخابیه شهرضا ۹۵ شعبه اخذ روی پیش‌بینی‌شده است که از این تعداد۶۶ شعبه در شهر شهرضا، ۲۰ شعبه در شهرهای متفرقه، ۱۸ شعبه در روستاها و پنج شعبه نیز به‌صورت سیار فعالیت خواهند داشت.

سهم مردم دهاقان از شعب اخذ رای ۳۷ شعبه است

گلابی سهم مردم دهاقان از شعب اخذ رای را نیز ۳۷ شعبه اعلام کرد و گفت: ۲۰شعبه در نقاط شهری، ۱۶ شعبه در روستاها و تنها یک شعبه نیز به‌صورت سیار فعالیت خواهد داشت.

وی همچنین از آماده‌باش بیش از سه هزار نیروی اجرایی در شهرستان شهرضا برای برگزاری انتخابات خبر داد و بیان داشت: تعرفه‌های برگزاری انتخابات نیز به فرمانداری ارسال و روز قبل از انتخابات توزیع خواهد شد.

فرماندار شهرضا واجدین شرایط رای دادن شهرستان شهرضا را نیز ۱۳۰ هزار و ۵۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که در دوره اول انتخابات مجلس دهم در شهرستان شهرضا با مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم روبرو بوده‌ایم.

استان اصفهان دارای ۲۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی در مجلس خبرگان است.

۳۳۴ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۱ کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان درصحنه رقابت این استان حضور داشتند که در مرحله نخست ۱۸نفر از آن‌ها راهی مجلس شورای اسلامی و پنج نفر راهی مجلس خبرگان رهبری شدند.

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه گذشته آغازشده و از این زمان شور و حال انتخاباتی مرحله دوم در سمیرم و شهرضا چند برابر شده است و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه هفته جاری ادامه می‌یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =