ایرنا نوشت ، مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه آغاز به کار کرد.

 قائم مقام مركز داوري اتاق ايران روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مركز داوري اتاق شهركرد اظهار داشت: اين مركز با هدف كاهش ورودي پرونده هاي اختلافي بازرگاني و تجارت فعال شده است كه بهره گيري از ظرفيت هاي آن نيازمند فرهنگ سازي است.
حميدرضا اصلاني گفت: اگرچه اين مركز براي كاستن ورودي هاي پرونده به دادگستري ها در بخش تجارت تشكيل شده است ، اما نبايد با راي غلط و استاندارد نبودن راي در اين مراكز، فعاليت دادگستري ها را دو چندان كرد.
به گفته وي، مركز داوري اتاق بازرگاني علاوه بر حل و رفع اختلاف و داوري امور بازرگانان، معدنكاران، كشاورزان و صنعتگران، در سه سطح مختلف به وكلا، قضات و عام مردم كه به نوعي با داوري سروكار دارند، داوري را نيز آموزش مي دهد.
رئيس كل دادگستري چهارمحال وبختياري،نيز در اين مراسم با تشريح جايگاه و ارزش قضاوت و داوري در تعاليم اسلامي و آيات و روايات معصومان، گفت: قابليت پذيرش راي و نظر داور، ارزاني هزينه رسيدگي در محاكم قضايي و سرعت در رسيدگي از مزاياي مراكز داوري است.
سيد عبدالله موسوي ادامه داد: در دهه 80 ورودي پرونده ها به دادگستري هاي كشور حدود چهار ميليون پرونده بود و هم اينك ورودي پرونده ها چهار برابر شده است كه اگر ارجاع به مركز داوري فراهم شود سرعت در رسيدگي به پرونده ها بالا مي رود.
وي، بالا بردن سطح آگاهي عمومي و تخصصي حقوقي مردم نسبت به مركز داوري و استفاده از اين ظرفيت قانوني را با استفاده از رسانه ها و جرايد در استان خواستار شد.
مسئول دفتر داوري اتاق بازرگاني شهركرد نيز در اين مراسم گفت: با توجه به اينكه قانون گذار توجه خاصي به اصناف و تجارت در كشور دارد در راستاي آن اتاق بازرگاني براي رفع مشكلات امور بازرگاني در راه اندازي مركز داوري اهتمام ويژه انجام داد.
علي خسروي گفت: مركز داوري به عنوان بازوي دادگستري در رسيدگي به پرونده هاي اختلافات تجارت و بازرگاني فعاليت خواهد كرد.
گفتنی است ، در آيين آغاز به كار اين مركز ،تعدادي از تجار و بازرگانان چهارمحال و بختياري حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =