۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۷

ایلنا نوشت : آلبوم ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات با گذشت ماه‌ها از انتشار؛ همچنان پرفروش است و این هفته در صدر فروش قرار گرفته است.

پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

1- آلبوم ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات

2- آلبوم قافله سالار عشق از سالار عقیلی و مازیار شاهی

3- آلبوم بادیگارد اثر کارن همایونفر

4- آلبوم لیلی نامه اثر داود آزاد

5- آلبوم دخت پری‌وار اثر علیرضا قربانی و مهیار علیزاده

قافله سالار عشق

آلبوم موسیقی قافله سالار عشق در سوگ محمدرضا لطفی و به مناسبت سالروز درگذشت این استاد تارنواز منتشر شد.

عوامل تهیه و تولید این آلبوم عبارتنداز: آهنگساز و تنظیم: مازیار شاهی/ خواننده: سالار عقیلی/ نوازندگان: علیرضا جواهری: سنتور، سنتور آلتو، تمبک، دف/ مازیار شاهی: تار، سه تار، بمتار، بربط/ صمد برقی: کمانچه، کمانچهٔ آلتو/ هوشمند عبادی: نی/ صدابرداران: علیرضا جواهری، کامبیز شاهین مقدم/ میکس و مسترینگ: مازیار شاهی/ ناشر: موسسهٔ فرهنگی هنری آوای چکاد.

قطعات اجرا شده در این آلبوم نیز شامل ترانه‌ها و تصانیف زیر است:

تصنیف آیینهٔ شکسته بر روی غزلی از هوشنگ ابتهاج (سایه) - اصفهان - دشتی - شور/ غرنگ (همنوازی سه تار و کمانچهٔ آلتو) - شور/ طرحی از ویرانه‌های دور - براساس تمی از محمدرضا لطفی/ تصنیف ببارد خزانم - شعر از مازیار شاهی/ رحیل - برای گروه سازهای ایرانی در آواز دشتی/ یاد یار - تکنوازی سنتور در آواز کردبیات - براساس اجرایی از محمد رضا لطفی/ تصنیف هوای روی تو دارم - در آواز دشتی بر روی غزلی از هوشنگ ابتهاج (سایه)/ گریه گرفته است گلو/ تکنوازی نی - در آواز دشتی و ابوعطا/ تصنیف سر پروازم نیست - بر روی غزلی از محمدحسین شهریار/ وداع برای همخوانی و گروه سازهای ایرانی.

بادیگارد

در این مجموعه بیست و چهار قطعه قرار دارد و ضبط آنها در استودیو «پاپ» و به صدابرداری «میلاد فرهودی» انجام شده است. «احسان بیرقدار» که دستیار کارن همایونفر در آهنگسازی هم بوده و «کریس گراهام» به ترتیب میکس و مسترینگ قطعات را انجام داده‌اند. «علی جعفری‌پویان»، «همایون رحیمیان»، «نیما زاهدی»، «میثم مروستی»، «میلاد عالمی»، «امین غفاری»، «کریم قربانی»، «مهرداد عالمی»، «حسن فراهانی»، «آرین قیطاسی»، «علی پژوهشگر» و کارن همایونفر و احسان بیرقدار هم نوازندگان آلبوم موسیقی متن بادیگارد هستند. این مجموعه با همت شرکت «پیانو هفت» تولید و از سوی پخش «جوان» در بازار توزیع شده است.

فیلم‌سینمایی بادیگارد به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» از هفته پایانی اسفندماه و همزمان با نوروز 95 اکران شد. این کارگردان درباره آهنگساز هجدهمین فیلم‌سینمایی‌اش گفته: «تجربه موسیقی بادیگارد با هفده فیلم قبلی‌ام متفاوت شد، چون کارن همایونفر در بادیگارد چنان جوشید که خود تجلی مضمون اصلی فیلم، «محافظ بادیگارد» شد. در چنین موقعیتی، کارگردان بادیگارد جز فخر به حضور چنین هنرمندی چه باید بگوید...»

دخت پری‌وار

آلبوم «دخت پری‌وار» پس از آلبوم موفق «حریق خزان»‌؛ دومین همکاری همکاری مهیار علیزاده و علیرضا قربانی است.

این آلبوم از سال 92 آغاز شده که به دلایل ضبط هم‌زمان با آلبوم مشترک با «همایون شجریان» و همچنین تولید و انتشار آلبوم «در شعله با تو رقصان»، ضبط آن در مقطعی متوقف و دوباره در سال 94 آغاز شد و هم‌اکنون آماده انتشار است.

در این آلبوم که شامل 9 قطعه باکلام و سه قطعه سازی است؛ اشعاری از سعدی، عراقی، عطار نیشابوری، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده شده است. مهیار علیزاده در مورد این آلبوم گفته است: «ضبط وکال با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شده و من علیرضا قربانی همانند آلبوم «حریق خزان»، انرژی زیادی را برای ضبط هرچه بهتر این مجموعه صرف کرده‌ایم.»

ماه و ماهی

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

لیلی نامه

آلبوم موسیقی «لیلی نامه» به سبک آوازی با آهنگسازی و خوانندگی « داود آزاد» است. «داود آزاد» از چهره‌های موسیقی سنتی ایران است که در سال‌های اخیر به ترکیب و تلفیق موسیقی سنتی با سبک‌های کلاسیک، جَز و بلوز پرداخته است.

«جاوید ابراهیم پور» در «لیلی نامه» تنظیم قطعه زیبایی با ریتم 12 تایی و 24 تایی را با قطعاتی که از نظر ریتمیک تنوع زیادی دارد و چند ریتم نو را به این اثر اضافه کرده است. یکی از این ریتم‌ها در تصنیف «یار لیلی» از ساخته‌های این هنرمند به‌کار رفته که 9 ضربی و 5 ضربی است. 9 ضربی از تازه‌های ریتم در تصنیف‌های فارسی است.

در این آلبوم «جاوید ابراهیم پور» (نی)، «نبیل یوسف شریدا وی» (دف)، «شایان ریاحی» (پرکاشن)، «محمدجعفر قاضی عسگر» (تنبک) و «کارن کبیری» (کنترباس) به نوازندگی پرداختند. «مرتضی قنبر نسب» نوازنده‌های بهبهانی در یک قطعه نی انبان، «حمزه مقدم» نوازنده خوزستانی در یک قطعه سازهای کوبه‌ای جنوبی و دو قطعه از این اثر با ساز ویولنسل به هنرمندی "نیک هلند" نوازنده به‌نام انگلیسی در کشور انگلستان ضبط شده است. شعرهای این آلبوم با اشعار «مولانا» در دستگاه‌های بیات اصفهان، نوا و شور تنظیم شده است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =