نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین جلسه کارگروه مشترک دولت و مجلس برای تعامل دو قوه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به دلیل طولانی شدن مباحث به جمع بندی نرسید و ادامه کار به جلسه بعد موکول شد.

علی اصغر زارعی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران افزود: جلسه بعدی، امروز یا شنبه هفته آینده برگزار می شود. وی اضافه کرد: در جلسه دیروز از طرف مجلس باهنر، ابوترابی فرد، جمشید انصاری، زارعی و توکلی و از طرف دولت نیز میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس، حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و فرزین سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی دولت حضور داشتند.

زارعی گفت: در جلسه دیروز ابهامات و سوالات نمایندگان مطرح شد و دولت نیز اطلاعاتی را متناسب با این سوالات ارائه کرد که با این توضیحات، خواست دولت شفاف تر شد. وی افزود: فضای جلسه این بود که مجلس باید اصلاحاتی را در قانون هدفمند کردن یارانه ها انجام دهد و به دولت کمک کند.

 زارعی گفت: نمایندگان طرحی را برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه ها آماده کرده اند که قرار شد آن را با روشن شدن نتیجه این جلسات، در صورتی که دولت لایحه ای به مجلس تقدیم نکند، یکشنبه آینده ارائه کنند. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: غیر از تغییر سقف درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، موضوع بازگشت مالیات برخی فرآورده ها به صندوق یارانه ها به جای واریز به بودجه عمومی مطرح شد.

 وی اضافه کرد: نظر دولت این است که این مالیات ها به صندوق یارانه ها واریز شود و بیشتر نمایندگان مجلس حاضر در این کارگروه نیز با این نظر موافق بودند زیرا چنانچه این مالیات ها به صندوق یارانه ها بازنگردد مجبور خواهیم شد قیمت ها را بیشتر بالا ببریم تا مالیات مشخص شده تحقق یابد. زارعی گفت: نظر مجلس درباره سقف درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال 89، سی و پنج هزار میلیارد تومان است که دولت نیز با این رقم موافق است. پیش از این دولت رقم 40 هزار میلیارد تومان را به عنوان سقف درآمدزایی حاصل از هدفمند کردن یارانه ها مطرح کرده بود و مجلس سقف 20 هزار میلیارد تومان را در قانون بودجه امسال تصویب کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 53191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون اسم IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    لااقل نه 20هزار ميليلرد نه 40هزار ميليارد با تعيين اين رقم كه بيشتر به رقم درخواستي دولت نزديكتر است همه فهميدند كه اقتدار مجلس بيشتر نمايشي است ودولت به راحتي به خواسته ي خود رسيده است
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    مجلس در راس امور بود!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    مجلس بیخود هم خود را معطل میکند و هم مردم و دولت را شما که اقتدار ندارید و هرچه دولت مینویسد همان بالاخره اجرا و تصویب میشود چرا اینقدر وقت شریف خود را میگیرید لااقل در آسایش بیشتری باشید و از حقوق میلیونی خود استفاده بیشتری ببرید!!!!؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    اين همه هياهوي اقتدار مجلس براي 5000 ميليارد ؟؟؟؟؟ به كجا چنين شتابان !!! به اين ميگن مجلس تشريفاتي احسنت گو !!!
  • بدون نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۱
    0 0
    خدا كند بيشتر از 45هزار ميلياردنشود