۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷
کشتی زنجــــان روی پـل

با وجود برخی انتقادها به عملکرد هیات کشتی استان ، رئیس این هیات ورزشی از تمامی منتقدان برای پیشبرد برنامه‌های کشتی دعوت کرد. این در شرایطی است که منتقدان، تحقق نیافتن برخی برنامه‌های اعلام شده در مجمع انتخاباتی را مطرح می‌کنند و انتظار دارند کشتی استان روی ریل موفقیت‌ باشد.

روزنامه همشهری زنجان نوشت: یکی از مربیان کشتی زنجان اوضاع این روزهای کشتی را سرد و بی‌روح اعلام می‌کند و می‌گوید: با ادامه این روند آینده کشتی زنجان در هاله‌ای از ابهام است.
«یوسف محمدی» با تاکید بر پیگیری وعده‌های داده شده از سوی رئیس هیات استان در مجمع انتخاباتی می‌افزاید: تزریق اعتبار150 میلیون تومانی یکی از برنامه‌های رئیس هیات بود که در صورت تحقق این میزان اعتبار بخشی از مشکلات هیات برداشته می‌شود. وی تجهیز سالن‌های کشتی به امکانات در شهر زنجان را مهم می‌داند و ادامه می‌دهد: تجهیز سالن‌های کشتی به امکاناتی چون تشک و روکش و سایر موارد یکی از ضروریات این روزهای کشتی است که باید رئیس هیات به آن توجه جدی داشته باشد.

معرفی نسل نو
مربی کشتی زنجانی با تاکید بر توجه به استعدادیابی برای معرفی نسلی نو در کشتی اظهار می‌کند: هیات کنونی از این مهم فاصله گرفته و تا زمانی که وعده‌های مالی عملی نشود، وابسته شدن به شهریه نونهالان و نوجوانان کشتی راه به جایی نخواهد برد. محمدی بالا بودن شهریه کشتی‌گیران را موجب فراری دادن آنها از تشک کشتی بیان می‌کند و می‌گوید: برخی از کشتی‌گیران نونهال و نوجوان از طبقات پایین جامعه هستند و در روزهای منتهی به پرداخت شهریه از حضور در تمرینات سرباز می‌زنند که نتیجه آن فراری شدن از ورزش است.
از سوی دیگر در سال‌های گذشته کشتی فرنگی در زنجان به محاق فراموشی رفته بود که در نهایت در هیات گذشته کار خود را شروع کرد و دعوت احسان آریانفر به تیم ملی روزنه‌های امید را در دل فرنگی‌کاران روشن ساخت. وی درباره فعالیت شهرستان‌ها در شرایط کنونی بیان می‌کند: در گذشته شهری مثل صایئن قلعه تنها یک تیم در مسابقات شرکت می‌داد ولی اکنون باید زیرمجموعه تیم ابهر در رقابت‌ها حضور پیدا کند که این موضوع باعث فرصت‌سوزی برای برخی کشتی‌گیران و پایین آمدن انگیزه آنها می‌شود.

نبود پشتوانه‌سازی
کشتی زنجان این روزها چهره جدیدی برای معرفی ندارد و کشتی‌گیرانی چون میثم نصیری، محمد نادری و میثم حیدری پرورش یافته سال‌های گذشته‌اند و موفقیت‌های آنها ربطی به هیات کنونی ندارد.
قهرمان سنگین وزن سال‌های دور کشتی زنجان با تاکید بر این موضوع می‌گوید: نبود پشتوانه‌سازی ضربه مهلکی به کشتی استان خواهد زد و تا زمانی که هیات به این موضوع ورود پیدا نکند، روزهای سرد و سخت این رشته ورزشی از راه خواهد رسید. «هادی گورکانی» با یادی از روزهایی که کشتی استان در کشور حرفی برای گفتن داشت، ادامه می‌دهد: بی‌تفاوتی‌ها و نبود انگیزه بین کشتی‌گیران باعث شده تا کشتی زنجان زنگ تفریح سایر تیم‌ها باشد.
وی درباره دلایل نزول جایگاه کشتی زنجان در گذر زمان بیان می‌کند: هیات کنونی تمایلی به همکاری با چهره‌های آشنای کشتی صاحب عنوان ندارند که در دراز مدت کشتی زنجان را به ورطه فراموشی خواهد کشاند.
وی با نگاهی به موفقیت‌های کشتی زنجان در دهه گذشته بیان می‌کند: از سال83 زنجان در رنکینگ کشتی کشوری جزو تیم‌های پنجم یا ششم کشور در رده بزرگسالان و جوانان بود و آخرین بار در سال 88 در رده دوم تیمی قرار گرفت. این قهرمان سابق کشتی در تشریح دلایل موفقیت تیم کشتی زنجان در کشور بیان می‌کند: همدلی و همکاری بین کشتی‌گیران در آن سال‌ها موجب شد تا برای چندین سال در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم و زنجانی‌ها بارها با دوبنده تیم ملی برای کسب موفقیت تلاش کنند. گورکانی با تاکید بر این‌که کشتی آش شله قلمکار نیست، بیان می‌کند: باید برای موفقیت در کشتی زیرسازی و کار سازمان یافته انجام بگیرد تا قدم به قدم با پشتوانه‌سازی رده‌ها زمینه برای بازگشت به روزهای پرفروغ کشتی از راه برسد.
وی بی‌تفاوتی هیات استان به مربیان جوان کشتی را یکی از دلایل افول کشتی زنجان بیان می‌کند و می‌افزاید: باید در سایه همدلی و خرد جمعی نگذاریم کشتی زنجان بازیچه سایر تیم‌ها شود و با نگاه به گذشته درخشان آن زمینه را برای آینده‌ای روشن ترسیم کنیم.
این در شرایطی است که این روزها «محمدحسین محبی» قهرمان سال‌های دور جهان در قامت رئیس هیات استان کرمانشاه با اتکا به چهره‌های کشتی این استان به روزهای اوج و درخشش در کشور فکر می‌کند.

پاسخ‌ به انتقادات
همشهری برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ رئیس هیات کشتی استان رفته است. «فریدون حافظی» می‌گوید: ما به جد دنبال استعدادیابی هستیم. در این راه به دلیل این‌که نایب رئیس و مسئول کمیته مربیان هیات از بدنه آموزش و پرورش هستند با تمام توان این موضوع را دنبال می‌کنیم. وی از برگزاری کلاس‌های استعدادیابی در روزهای آخر هفته با هدف تشکیل تیم واحد شهری خبر می‌دهد و می‌افزاید: این طرح مطابق با تفاهمنامه امضا شده با آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود. حافظی از تشکیل کمیته اقتصادی هیات کشتی استان با هدف بالا بردن منابع مالی و رسیدن به درآمدهای پایدار خبر می‌دهد و می‌گوید: طبق مصوبه هیات وزیران این کمیته در استان برای اولین بار در هیات کشتی تشکیل شد تا با برنامه‌ریزی به اهداف تعیین شده برسیم. وی با اعلام این‌که در4 ماه گذشته100 میلیون تومان منابع مالی به هیات استان تزریق شده است، اضافه می‌کند: عملکرد هیات استان به گونه‌ای پیش رفته است که مدیر کل ورزش و جوانان این هیات را الگوی سایر هیات‌های ورزشی معرفی می‌کند.
رئیس هیات کشتی استان به تقدیر از مدال‌آوران کشتی استان با شرکت ادارات و ارگان‌ها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: تعامل هیات با ادارات و ارگان‌ها به گونه‌ای است که زمینه لازم برای حمایت از این هیات ورزشی را در برنامه دارند.
وی برگزاری جام لاله‌ها در روزهای22 و23 بهمن سال گذشته با شرکت500 کشتی‌گیر نقاط مختلف استان را نقطه عطفی در تاریخ کشتی زنجان می‌داند و ادامه می‌دهد: با هدف توسعه فعالیت‌ها در شهرستان‌ها اردوی تیم ملی رده خردسالان و نونهالان به میزبانی خدابنده برگزار می‌شود. به گفته حافظی، با هدف رونق فعالیت‌های هیات‌های شهرستانی به تناسب آمادگی برای ارتقای کشتی و دانش افزایی قدم برمی‌داریم. رئیس این هیات ورزشی خرید تشک کشتی به قیمت نیم بها برای سالن کشتی شهرستان سلطانیه خبر می‌دهد و می‌افزاید: در گذشته هیات‌های ورزشی شهرستان‌های ماهنشان و طارم فعال نبودند که با روی کارآمدن هیات جدید زمینه برای فعالیت آنها ایجاد شده است. وی در خاتمه صحبت‌هایش از تمامی منتقدان هیات درخواست کرد برای رشد روز‌افزون کشتی با هیات استان همکاری داشته باشند.

افزایش میزان شهریه را رد می‌کنم
رئیس هیات کشتی استان در پاسخ به پرسش همشهری درباره افزایش میزان شهریه این هیات اعلام می‌کند: بنده این موضوع را از طرف هیات استان رد می‌کنم و از روسای هیات شهرستان‌ها درخواست کرده ایم در صورت نبود وسع مالی در برخی ورزشکاران موضوع را برای حمایت و کمک مالی با هیات استان درمیان بگذارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    2 0
    درود بر ورزش نویس قهار آقای قربازن زاده