به گزارش مهر، رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه پنج سال است فاضلاب بیمارستان چمران به زاینده‌رود می‌ریزد، گفت: برای برخورد نهایی در انتظار حکم قضایی هستیم.

مهران شنتیایی  با تایید ورود فاضلاب بیمارستان شهید چمران به رودخانه زاینده‌رود، اظهار داشت: بر اساس مدارک موجود در اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اصفهان سابقه این امر به پنج سال گذشته بر می‌گردد و این در حالی است که اسناد و مدارک کامل در این خصوص در اداره کل محیط زیست استان موجود است.

وی با بیان اینکه از زمستان سال ۹۳ تاکنون پیگیری‌های جدی در خصوص جلوگیری از ورود فاضلاب بیمارستان شهید چمران به رودخانه زاینده‌رود صورت گرفته است، ابراز داشت: از این رو پس از اطلاع از ورود فاضلاب این بیمارستان به رودخانه بر اساس قانون در دو نوبت برای این بیمارستان اخطار صادر کردیم که در نوبت اول فرصت یک ماهه و در نوبت دوم فرصت ۱۵ روزه برای پاسخگویی و دریافت گزارشات بیمارستان برای ساماندهی این امر در نظر گرفتیم که هیچ پاسخی از سوی مسئولان بیمارستان دریافت نشد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان با بیان اینکه به دنبال بی توجهی‌های مسئولان بیمارستان شهید چمران به اخطارهای محیط زیستی پیگیری قضایی پرونده در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در حال حاضر پرونده محیط زیستی این بیمارستان در شعبه ۱۴ دادسرای اصفهان در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر منتظر حکم دادگاه در خصوص بیمارستان شهید چمران هستیم، افزود: دو روز گذشته نیز با حضور ماموران نیروی انتظامی و کارشناسان دادگستری و محیط زیست طی بازدیدی از محل تخلیه فاضلاب بیمارستان شهید چمران صورتجلسه‌ای نوشته و پیوست پرونده شد.

شنتیایی در ادامه با اشاره به اینکه ورود فاضلاب بیمارستان شهید چمران به رودخانه زاینده رود علاوه بر آلوده کردن آب جاری، آلودگی خاک را نیز به همراه دارد، افزود: میزان خسارت وارد شده در زمان‌های مختلف متفاوت است و از این رو در برخی روزها این فاضلاب با دبی هزار و در برخی روزها با دبی پنج هزار وارد رودخانه می‌شوند که این میزان بسته به تعداد بیماران و مراجعات به بیمارستان است.

تخلیه قاچاق تانکرهای فاضلاب شهری به زاینده رود

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از دیگر بیمارستان‌های اصفهان در خصوص دفع فاضلاب خود مشکلی را برای رودخانه ایجاد نکرده‌اند، ابراز داشت: باید توجه داشت که گزارشی نیز در خصوص ریختن فاضلاب صنایع در محدوده شهرستان اصفهان به رودخانه زاینده رود نداشته‌ایم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان تخلیه تانکرهای فاضلاب شهری به رودخانه زاینده رود که به صورت قاچاقی انجام می‌شوند را از دیگر چالش‌های حوضه آبریز زاینده رود در محدوده شهرستان اصفهان دانست و گفت: از این رو ضروری است که اداره آب و فاضلاب به این امر توجه بیشتری داشته باشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    4 0
    5 ساله فاضلاب یک بیمارستان به زاینده رود میریزه و کسی کاری نکرده؟؟؟ وای بر حال ما.