۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

ایسنا نوشت: رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از هک سامانه آموزشی یکی از دانشگاه‌های معتبر استان توسط چند دانشجو خبر داد.

سرهنگ علی شفیعی اظهار داشت: در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های استان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس ضمن نفوذ به سرور دانشگاه، علاوه بر اخلال در سامانه دانشجویی، اقدام به تغییر نمرات دانشجویان و حذف و اضافه دروس کرده‌اند، شناسایی عامل یا عاملان نفوذ در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصريح کرد: کارشناسان پس از بررسی تغييرات رخ داده در سامانه این دانشگاه و همچنين استعلام از چندين مرکز ISP و بررسي سيستم دانشگاه متوجه شدند بيش از چند هزار تغيير در نمرات و همچنين انتخاب واحد دانشجويان دانشگاه صورت گرفته است. همچنین مجرمین اقدام به پاک کردن رد خود و ایجاد پاپوش برای دیگر دانشجویان کرده بودند.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با بررسی تمام تغییرات و همچنین با استفاده از توان علمی و تخصصی پلیس فتا مجرمین را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

شفیعی گفت: متهمان که از دانشجویان همان دانشگاه بودند در بازجويي اوليه منکر بزه انتسابي شدند، اما با بررسي سيستم رايانه اي متهمين و استفاده از شگردهاي تخصصی نهايتا به بزه انتسابي اعتراف و بيان داشتند از سهل انگاري مسئول امور آموزش دانشگاه سوءاستفاده و اقدام به يادداشت رمز عبور سامانه کرده و تغييراتي از جمله حذف انتخاب واحد، تغيير نمرات، ثبت مرخصي براي دانشجويان، تغيير رمز عبور دانشجويان و ... انجام داده اند.

وی گفت: پرونده این تخلف به همراه متهمين به دادسرا ارسال شد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه به کلیه مسؤلان انفورماتیک ادارات و دانشگاه‌ها توصیه کرد، از انتخاب رمزهای عبور نامناسب و قابل حدس خودداری و در حضور دیگران رمز خود را وارد نکنند، زیرا مهمترین عامل دسترسی غیرمجاز به داده‌ها استفاده از همین رمز است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =