یک دیپلمات قطری در یکی از پروازهای داخلی امریکا بازداشت شد

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از شبکه خبری ان بی سی نیوز ماموران گارد پرواز امریکا یک دیپلمات قطری را در جریان پرواز یک هواپیمای خطوط هوایی امریکا به دنور به این علت که وی در دستشویی هواپیما سیگار کشیده بود و به شوخی گفته بود قصد دارد بمبی را که در کفش خود دارد منفجر کند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و بازداشت کردند.

به رغم این حادثه هیچ گزارشی از انفجار در این هواپیما که در سلامت کامل در فرودگاه دنور فرودد امد گزارش نشده است.

یک منبع اگاه در کنگره امریکا که خواست نامش فاش نشود گفت که مسئولان پلیس امریکا نخست اعلام کرده اند که ماموران گارد پرواز امریکا یک تبعه قطر را که قصد داشت کفشهای خود را در جریان پرواز منفجر کند بازداشت کرده اند. این منبع اگاه گفت هیچ گزارشی درباره ورود بدون مجوز به کابین خلبان در جریان این حادثه دریافت نشده است.

پلیس فدرال امریکا در حال بررسی این مسئله است که این فرد که براساس اعلام منابع خبری محمد المددی دیپلمات کشور قطر اعلام شده است واقعا قصد داشته است که هواپیما را منفجر کند یا خیر.

المددی دارای مصونیت کامل دیپلماتیک و دارای سمت دبیر سوم و معاون کنسول سفارت قطر در واشنگتن است.

با این حال شبکه خبری ان بی سی نیوز اعلام کرد این مرد تنها در سرویس بهداشتی هواپیمایی سیگار روشن کرده است و پس از خروج از سرویس بهداشتی ، یکی از مهمانداران به علت احساس بوی دود، گارد پرواز را در جریان گذاشته است.

این تبعه قطری پس از انکه با ماموران گارد پرواز روبرو می شود به طعنه به انها می گوید قصد داشته است کفشهایش را منفجر کند و انها نیز به شدت با وی برخورد کرده و دستبند می زنند.

 یک مسئول امنیتی امریکا این حادثه را یک سوء‌ تفاهم بزرگ توصیف کرد و گفت المددی زمانی که با ماموران گارد پرواز روبرو می شود اظهاراتی می گوید که گویی قصد داشته است انها را دست بیندازد.

این دیپلمات قطری که در پرواز واشنگتن به قطر بازداشت شده است همچنان در بازداشت پلیس فدرال امریکا قرار دارد.

کد خبر 53427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۹
    0 0
    خوبش کردن! آخه دستشویی هواپیما جایه سیگار کشیدنه؟