۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

ایرنا نوشت: رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به صادرات فرش به ارزش 9 میلیون و 400 هزار دلار به بازارهای آمریکا گفت که برجام، قفل صادرات فرش دستباف ایران از جمله این استان را به بازارهای جهان گشوده است.

مجید عباسی افزود: در روزهای اخیر شاهد ارسال محموله های فرش دستباف از ایران به مقصد آمریكا به ارزش 9 میلیون و 400 هزار دلار بودیم كه بخش مهمی از این محموله را دستبافته های هنرمندان استان فارس تشكیل می دهد.

وی اظهار كرد: رفع محدودیت های ایجاد شده بر سر راه صادرات فرش ایران به آمریكا یكی از موضوع های مورد تاكید در مذاكرات با گروه 1+5 بود كه با اجرایی شدن برجام، به این خواسته خود دست یافته ایم.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس گفت: سال ها از بازار فرش آمریكا دور بوده ایم كه این موضوع شناخت سلیقه روز مصرف كنندگان این كشور را دشوار می كند و از طرفی، كم رنگ بودن حضور فرش ایران در این بازار، عرصه را برای بازاریابی دیگر رقیبان هموار كرده بود.

عباسی گفت: با این وجود، فرش دستباف ایران به خاطر برخورداری از كیفیت بالا هرچند بهای تمام شده بیشتری نسبت به اقلام تولیدی سایر كشورها دارد اما هنوز از جایگاه و مشتریان خاص خود در بازار آمریكا برخوردار است.

وی اظهار كرد: مركز ملی فرش ایران برای معرفی بیش از پیش فرش ایران، نمایشگاهی را امسال در آمریكا برپا خواهد كرد.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت،معدن وتجارت فارس گفت:باهماهنگی صورت گرفته بایك مجله معتبر بین المللی، تبلیغات مرتبط با فرش دستباف این استان در این مجله انتشار می یابد.

وی ادامه داد: خبرنگاران خارجی مقیم ایران نیز در نیمه نخست امسال در قالب یك تور برای انعكاس توانمندی های استان فارس در زمینه فرش دستباف به این استان سفر می كنند.

عباسی در پاسخ به پرسشی درباره میزان صادرات فرش دستباف از استان فارس به خارج كشور در سال 94 گفت: از آنجا كه در اظهارنامه های صادراتی گمرك، استان صادركننده حذف شده و صادرات این محصول تولیدی در فارس از سایر استان ها نیز انجام می شود، نمی توان آمار دقیق و واقعی از میزان صادرات فرش دستباف این استان ارائه كرد.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =