ایرنا نوشت، دریاچه ارومیه با رسیدن به تراز آبی 1271.10 متری وضعیت تثبیت را می گذراند که این امر در کنار بارش خوب باران و برف، نتیجه اهتمام و اقدامات همه جانبه دولت در اختصاص بودجه مناسب و قابل توجه و همچنین تلاش دستگاه های اجرایی مرتبط با مدیریت ستاد احیای دریاچه بوده است.

درياچه اروميه پس از گذراندن دوره سخت حدود دو دهه اي در كاهش مستمر تراز آبي و كاهش نزديك به هشت متري اين تراز و دهها ميليارد متر مكعبي آب، امسال با عنايت هاي الهي و همت دولت تدبير و اميد، مسئولان دستگاه هاي اجرايي و همراهي مردم، روزگار خوشي را مي گذراند و تراز آن به حدود 1271.1 متر رسيده كه در چند سال اخير بي سابقه بوده است.
اين درياچه در حالي به تراز بالاتر از 1271 متري رسيده كه در ابتداي سال آبي جاري تراز آن اندكي بيش از 1270 متر بوده و در سال آبي گذشته نيز عددي كمتر از 1270.5 متر را نشان مي داد.
به گفته مسئولان در حال حاضر از وسعت بيش از پنج هزار كيلومتر مربعي درياچه اروميه، بيش از سه هزار كيلومتر مربع در گستره آبي قرار گرفته و حجم آب آن نيز به بيش از سه و نيم ميليارد متر مكعب رسيده است كه همه اينها خبرهايي خوش براي هواداران ميليوني احياي درياچه اروميه است كه نظير اين خبرها را در سال هاي اخير نشنيده بوديم.
برخي از صاحب نظران معتقد هستند كه اين ميزان آب به دليل ورود سامانه هاي بارشي متعدد و تحقق بارش هاي قابل توجه برف و باران در منطقه در حوضچه درياچه اروميه جمع شده ولي آمارها نشان مي دهد كه بارش هاي امسال در حوضه آبريز درياچه اروميه حدود 9 درصد و 32 ميليمتر كمتر از سال قبل بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    6 0
    خدایا شکرت اگه سطح تراز دریاچه ارومیه به 1273 متر برسه دیگه عالیه