ایوبی: حضور داوطلبان نقطه قوت جشنواره جهانی فیلم فجر است/ میرکریمی: سعی می‌کنیم هر سال بهتر شویم

مراسم تقدیر از رسانه‌های برتر و داوطلبان حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر، عصر یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در خانه سینما برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تقدیر از رسانه های برتر و داوطلبان حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر، عصر یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در خانه سینما برگزار شد. در این مراسم حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، رضا میرکریمی دبیر جشنواره، علیرضا شجاع نوری دبیر نشست‌های تحلیل فیلم، امیر اسفندیاری معاون امور بین‌الملل و کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم علیرضا شجاع نوری ضمن تشکر از حضور پر شور داوطلبان و علاقه‌مندان به سینما گفت: امروز در کنار هم جمع شدیم تا از رسانه های فعال و برتر و هواداران با انرژی و علاقه مند به سینما تقدیر کنیم.

او در ادامه خطاب به داوطلبان عنوان کرد: همدلی و انرژی مثبتی که با خود آورده بودید ارزشمند بود. شما با انرژی و حس خوب تمام وقایع جشنواره را دنبال کردید و تیم شما تاثیر بسیاری در موفقیت جشنواره داشت و انشاالله همین حس خوب برای سال های دیگر هم ادامه داشته باشد.

رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر سخنانش را با تشکر از حاضران در این جلسه شروع کرد و گفت: بسیار خوشحالم که دوستان و همکاران عزیزی که در روزهای جشنواره جهانی فیلم فجر در کنار هم بودیم را امروز دوباره می‌بینم. آن روزها، برای من ایام خاطره‌انگیزی بود، بعد از برگزاری این جشنواره اولین دغدغه ای که سراغم آمد این بود که یادم باشد از کسانی که کمک کردند تا این اتفاق با شکوه بیفتد تشکر کنم، اما همیشه تعدادی در این بین فراموش می شوند.

او ادامه داد: بخشی که امسال در کنار بخش های دیگر به جشنواره جهانی اضافه شد و فکر می‌کنم نتیجه مثبتی از آن گرفتیم، بخش داوطلبان یا بهتر است بگویم همکاران افتخاری جشنواره بود. این بخش از جشنواره برای مردمی کردن فستیوال ها برگزار می‌شود. در جشنواره‌های خارجی از نیروهای داوطلبی که علاقه مند به سینما هستند و دوست دارند در برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشند ثبت نام می‌شود. این افراد مراحل گزینش را پشت سر می گذارند و در طول سال باشگاهی برایشان تشکیل می شود که این بخش نزدیک به سه تا چهار هزار عضو دارد. مثلا داوطلبانی که در فستیوال تورنتو شرکت می‌کنند دو هزار نفر هستند و این جشنواره برای داوطلبان شرط سنی هم ندارد، همه مردم در تمام سنین می توانند برای همکاری با این فستیوال خود را آماده کنند.

میرکریمی ادامه داد: اگر شما در طول برگزاری جشنواره تورنتو در خیابان ها قدم بزنید این داوطلبان را می بینید که در حال پخش بروشور هستند، یا کارهایی از این دست هستند. به نوعی فستیوال تنها در یک مکان خاص یا سالن های سینما برگزار نمی‌شود و در سطح شهر است. حتی شما سر چهارراه ها ممکن است یک پیرمرد را بینید که هم باسواد است و هم موقعیت اجتماعی خوبی دارد اما در طول سال برنامه ریزی می‌کند تا ده روز جشنواره را همکاری کند. او از اینکه در یک کار فرهنگی که ابعاد بین المللی دارد مشارکت دارد خوشحال است.

کارگردان «دختر» افزود: معمولا داوطلبانی که در طی سال‌های متمادی با جشنواره همکاری می‌کنند ارتقا شغلی پیدا کرده و به نوعی سوپروایزر می‌شوند. این کار این حس را به برگزارکنندگان و مخاطبان جشنواره می دهد که جشنواره کاملا مردمی است و فقط بین اهالی سینما برگزار نمی شود و این اتفاق بسیار خوبی است.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جا انداختن این بخش سخت بود و نیاز به زمان داشت، مشارکت مردمی به این شکل و ارتباط داوطلبان با ستاد اجرایی جشنواره ممکن بود مشکل ایجاد کند، اما این اتفاق نیفتاد. همکاران داوطلب جشنواره با شور و اشتیاق فراوان آماده جوابگویی به سوالات مهمانان و راهنمایی آن‌ها بودند، همه جا حضور داشتند و در کارهای ترجمه کمک می کردند، این حس بسیار خوبی بود.

کارگردان «به همین سادگی» در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک سوم مهمانان خارجی حاضر در فستیوال جهانی فجر هنرمندانی با سطح بالایی از تجربه و سواد علمی هستند که چقدر خوب است اگر به طور مداوم یک همراه ایرانی داشته باشند، کسی که آن ها را در آشنایی  با ایران همراهی کند و مسئول مستقیم آن هنرمند باشد اینگونه رابطه خوبی برقرار می شود که بعد از جشنواره هم ادامه خواهد داشت.

میرکریمی در پایان گفت: صمیمانه سپاسگزارم از بیست و هفت نفری که تا آخرین لحظه که چراغ های پردیس چارسو را خاموش کردیم، در کنار ما بودند. آخرین عکس های یادگاری را با هم گرفتیم و کاخ را ترک کردیم. ما کاستی‌هایی در برگزاری جشنواره داشتیم، اما آنها را برطرف خواهیم کرد.

بخش دیگری از سخنان دبیر جشنواره به اهالی رسانه اختصاص داشت، او گفت: تشکر می‌کنم از تمام رسانه هایی که شبانه روز اخبار جشنواره را پوشش دادند و در کنار ما بودند. امروز به نمایندگی از همه رسانه‌ها از تعدادی از این دوستان که بیشترین اخبار را بازتاب دادند تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این جلسه امیر اسفندیاری معاون بین‌الملل با اشاره به اینکه رضا میرکریمی انسانی کمال گراست و به دنبال برگزاری فستیوالی در سطح کیفی بالا است گفت: با تجربه ای که از جشنواره های دیگر بین المللی دارم و داوطلبانی که در فستیوال ها دیده ام لازم است بگویم همکاران افتخاری جشنواره جهانی فیلم فجر بسیار خوب عمل کردند و اهدافی که میرکریمی دارد تا حدودی در این جشنواره محقق شد. در سال های بعد قطعا با کیفیت بالاتری که خودشان اشاره کردند این جشنواره برگزار می شود.

او افزود: تمام داوطلبان سنگ تمام گذاشتند و بسیار حرفه ای رفتار کردند. شما از داوطلبان فستیوال های بین المللی کشورهای دیگر بهتر عمل کردید و صمیمانه از شما تشکر می کنم. این بیست و هفت نفر اگر علاقه مند باشند می توانند در سال بعد هم با اضافه شدن افراد دیگر و تشکیل یک تیم صد نفره با ما همکاری کنند. از همین روزها برنامه ریزی برای دوره بعد را شروع می‌کنیم.

کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره در بخش دیگری از این جلسه ضمن تشکر از همکاران رسانه‌ای آماری درباره عملکرد ستاد خبری در بخش‌های مختلف ارائه داد. او گفت: برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، آنهم بدون حاشیه اتفاق مثبتی بود. مسئولیتی که در جشنواره برعهده گرفتم سخت بود، به نوعی در این زمینه تازه‌کار محسوب می‌شوم، از همکاری همه دوستان رسانه ای که چند ماه اخبار این رویداد را پوشش دادند و در کنار ما بودند، سپاسگزارم. همچنین از همه همکارانم در ستاد خبری.

او با اشاره به انتشار اخبار به زبان‌های انگلیسی، کردی و عربی گفت: با توجه به این که هر روز در جشنواره، اتفاق‌های مختلفی داشتیم در ستاد خبری سعی کردیم همه اخبار جشنواره را در قالب خبر، گزارش، گفت و گو و گزارش تصویری پوشش دهیم. در شش روز برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش فارسی 383 خبر منتشر کردیم و 218 اخبار در بخش انگلیسی روی سایت رفت. همچنین در بیست و پنج رسانه داخلی و خارجی خبرهای انگلیسی جشنواره منتشر شد. در بخش رادیو و تلویزیون هم این دوره اتفاق خوبی افتاد و در هشت شبکه تلویزیونی برنامه‌هایی درباره جشنواره پخش شد.

حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی که با تاخیر به مراسم رسید گفت: بسیار خوشحالم که مراسم تقدیر از همراهان جشنواره برگزار شد. نگران بودم نکند یادمان برود از اهالی رسانه و داوطلبان تقدیر و تشکر کنیم. فکر می کردم حضور داوطلبان در جشنواره کار بسیار سختی است اما نتایج این همکاری قابل توجه بود.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: وقتی ترجمه های همزمان همکاران افتخاری مان را می دیدم که چقدر خوب و با سرعت اما درست و هوشمندانه انجام می‌شود به خودم می بالیدم. به نظرم این کار فقط از جوانان ایرانی بر می‌آید که چنین بدرخشند. اطمینان دارم این افراد می توانند همکاری بسیار خوب و مثمر ثمری با ما داشته باشند و کمک شایانی به جشنواره جهانی فیلم فجر داشته باشند.

در ادامه این مراسم از داوطلبان تقدیر و هدایایی به آنها تقدیم شد. تقدیر از نمایندگان شانزده رسانه فعال در پوشش اخبار جشنواره بخش بعدی این جلسه بود.

برنامه سینما در شبکه آی فیلم به تهیه کنندگی محمد تنکابنی، سینمای ایران در شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی غلامرضا حامدی خواه، فیلم کوتاه از شبکه مستند به تهیه کنندگی عماد خدابخش، تی جی آر از شبکه رای ایتالیا به تهیه کنندگی محمد مهدی افکاری، برنامه خبری شبکه المنار، سایت سینمایی آی سینما به مدیریت علی بازل،  دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر نغمه دانش، دبیر گروه سینمای خبرگزاری ایسنا شیما غفاری، دبیر گروه هنر خبرگزاری فارس جواد طالبی، دبیر گروه فرهنگی روزنامه اعتماد لیلی فرهادپور ، دبیر گروه فرهنگی روزنامه شرق پرویز براتی، سردبیر روزنامه سینما فریدون جیرانی، مدیر مسئول روزنامه صبا محمدرضا شفیعی، پژمان عبادی از بخش اخبار رادیو، سردبیر روزنامه ایران دیلی آقای موسوی و سردبیر بخش فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان میثم محمدی در این مراسم تقدیر شدند.

در پایان مراسم حضار همراه با رییس سازمان سینمایی و تیم برگزارکننده جشنواره جهانی فیلم فجر عکس یادگاری گرفتند

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =