برگزاری نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل ، نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی و همایش گرامیداشت روز جهانی ماما در بابل روز سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 در سالن ورزشی شهید ناظری دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش این همایش به مدت یک روز در 21 اردیبهشت ماه در سالن شهید ناظری دانشگاه با حضور بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل، مسؤولان، مادران باردار و همراهان آموزش دیده و ماماهای بیمارستان‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می‌شود.


همچنین دکتر علی نقشینه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: مامایی یکی از شریف‌ترین، مقدس‌ترین و لایق‌ترین شغل‌ها در خانواده پزشکی کشور است، ماما در واقع با ترکیب هنرمندانه علم و عشق منادی‌گر مادر و نوزاد سالم و در نهایت خانواده سالم است.
وی افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت ماماها با دانش و مهارت حرفه‌ای، ایمان و از خودگذشتگی سبب ارتقاء آمار زایمان طبیعی و سلامت مادر و نوزاد شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: روز جهانی ماما بهانه‌ای برای تقدیر و تکریم از جامعه خدوم و صبور مامایی است که وظیفه دشوار و حیاتی سلامت مادر و نوزاد را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه در حاشیه این همایش نمایشگاه دو روزه نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: در این همایش از مامای نمونه، بیمارستان‌های برتر در ترویج زایمان طبیعی و غرفه‌داران برتر نمایشگاهی تجلیل می‌شود.

دکتر نقشینه با اشاره به اینکه ارتقاء دانش حرفه‌ای مامایی در کشور نهایتاً به نفع مردم است، گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب برای ترویج زایمان طبیعی در جامعه هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =