سومین تیم تبریزی در لیگ برتر/ فوتبال آذربایجان به روزهای طلایی بازگشت

تیم فوتبال باشگاه ماشین‌سازی تبریز با برتری قاطع 3 ـ صفر مقابل مس رفسنجان پس از 20 سال به سطح اول فوتبال ایران بازگشت تا نویدبخش روزهای طلایی برای فوتبال آذربایجان باشد.

به گزارش خبرآنلاین، بازیکنان تیم ماشین سازی تبریز در حضور هزاران هوادار پرشور این تیم با یک بازی درخشان و تهاجمی جای خالی‌شان در لیگ برتر را پس گرفتند. این جایزه بزرگی است بر تلاش رسول خطیبی که محض ورود به جمع سبزپوشان ماشین‌سازی شرایط این تیم را تغییر داد و آن را تبدیل به مدعی صعود به لیگ برتر کرد.

خطیبی که قبلا سابقه صعود به لیگ برتر با گسترش فولاد تبریز را دارد، تنها مربی‌ای است که در هر 3 تیم بزرگ تبریز: تراکتور، ماشین و گسترش مربیگری کرده و با این تجربه قصد دارد تیم خوبی را آماده رقابت‌های فصل آینده لیگ کند. آنها که از حمایت شهرداری تبریز هم سود می‌برند، کاملا آماده رقابت با بزرگان فوتبال ایران هستند.

گل‌های دیدار ماشین‌سازی مقابل مس رفسنجان توسط امین قاسمی‌نژاد(50)، علی جراحکار(71) و امیر تیزرو(75) به ثمر رسید، گل‌هایی که ماشین‌سازی را 63 امتیازی کرد تا این تیم بالاتر از فجر، نفت و خونه به خونه به لیگ برتر صعود کند و تکلیف تنها سهمیه باقیمانده به روز آخر موکول شود.

با این حساب آذربایجان در لیگ برتر هتریک کرد و در فصل آینده فوتبال تبریز 3 تیم در لیگ برتر خواهد داشت: تراکتورسازی و ماشین سازی که تیم‌های قدیمی و پرهوادار تبریز محسوب می‌شوند و البته گسترش فولاد که با ساختار و سازماندهی مناسب جزو تیم‌های خوب لیگ برتر فوتبال ایران است.

جشن صعود ماشین سازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان است. تاریخ این باشگاه به قبل از تاسیس کارخانه ماشین سازی تبریز برمی گردد که در اواخر سال۱۳۴۷ گروهی از بازیکنان تبریز اقدام به تاسیس تیم فوتبالی کردند تا بتوانند در شهر خود به فوتبال ادامه دهند. نام این تیم به دلیل آن که اکثر بازیکنان تیم از کارگران کارخانه ماشین سازی بودند به همین نام برگزیده شد.

پس از تأسیس کارخانه ماشین سازی تبریز، این کارخانه برای تقویت بنیه جسمانی و ایجاد شور و نشاط و حفاظت از تندرستی و سلامتی کارگران خود در سال 1348اقدام به تأسیس باشگاه فرهنگی-ورزشی ماشین سازی تبریز کرد. از این سال به بعد تیم فوتبال ماشین سازی با حمایت کارخانه ماشین سازی به حیات خود ادامه داد و این کارخانه توانست تیم فوتبال ماشین سازی را به صورت نیمه حرفه‌ای درآورده و به عنوان حمایت کننده این تیم شناخته شود.

این تیم بلافاصله توانست در ظرف مدت کوتاهی پس از تاسیس به موفقیت های چشم گیر و محبوبیت خاصی در بین مردم دست یافته و ستارگان فوتبال تبریز را جذب خود کند.

یک سال پس از حضور موفقیت آمیز ماشین سازی، کارخانه تراکتورسازی هم به فکر تاسیس تیمی برای خود افتاد تا رقیبی جدی هم به لحاظ رقابت ورزشی و هم از نظر اقتصادی برای ماشین سازی متولد شود که بعدها رقابت های هیجان انگیز این دو تیم شور و نشاط خاصی در بین مردم پدید آورد.

سال ۱۳۵۵ اوج حضور این باشگاه در لیگ سراسری بود، ماشین سازی با تجربه‌ای که کسب کرده بود و با حضور بازیکنانی چون احد شیخ لاری، حسین صادقیان، رضا آذری، کاظم سیدعلیخانی، سعید پهلوان، غلامحسین باغ آبادی، حسین طباطبایی، عباس اسدزاده، کیومرث پورفضل، حسن ربانی، احد زارعی، قدرت فرهادخواه، قدرت صالح، حسن خان فام، ولی حاتمی، علی مودت، مجید مهدی فر و... توانستند در لیگ سراسری با قدرت ظاهر شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =