روحانی: رواج دوقطبی در کشور و تقابل مسئولان، پیگیری خط دشمن در رسانه‌هاست/برخی بذر ناامیدی می‌کارند

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: هرسه قوه، تحت هدایت رهبری مقتدر، مسیر توسعه را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در ادامه سفر استانی به استان کرمان، امروز در جلسه شورای اداری کرمان حضور یافت. وی در این جلسه گفت: کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: ترویج دوقطبی بودن کشور و تقابل مسئولان پیگیری خط دشمن است. با تکرارحرف دشمنان وتوطئه گران نبایدبه آنها جایزه و فرصت داد.

اهم سخنان وي به نقل از ايسنا و پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري به اين شرح است:

*عده ای به جای امید، بذر یاس در جامعه می افکنند. 

* در شرایطی که جهان به دنبال تعامل با ایران است، کوچک کردن کشور آن هم با پول بیت المال، تعجب برانگیز است.

*باور داریم که صلح در سایه اقتدار معنا دارد، اما اهل شعار نیستیم .هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است.

* تقویت تولید داخلی و تعامل اقتصادی و فناورانه برای تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی لازم است.

* جانبازی رهبر معظم انقلاب، افتخاری برای همه و مایه آرامش ملت است و اساسا یکی از ویژگی های مهم انقلاب این بود که در میدان جهاد و جنگ، هیچ کس خودش را مستثنی نکرد.

* دوران هشت ساله دفاع مقدس آزمایشی بزرگ برای ملت ایران بود. که با افتخار و سرافراز از آن بیرون آمدند. در دیدار با جانبازان و خانواده‌های آنان با انسان‌هایی مواجه می‌شویم که در برابر عظمت روح آنها احساس کوچکی می‌کنیم.

* یکی از توطئه‌هایی که دشمنان علیه ملت ایران دنبال کرده و در رسانه‌های خود تبلیغ می کنند که متأسفانه برخی رسانه‌ها در داخل نیز عمداً یا سهواً آن را پیگیری می‌کنند، القاء دو قطبی بودن در ایران است.

* ایران کشوری است که همه قوا خود را تحت فرمان و نظر ولی امر و ولایت فقیه که جایگاهی ارزشمند در قانون اساسی دارد می‌دانند و تلاش ما در دولت این بوده که اگر مشکل و اختلاف نظری هم با دیگر قوا داریم در جلسات خصوصی حل و فصل کنیم.

* مسئولان و قوای سه‌گانه همه یک هدف واحد را که توسعه کشور و ارتقاء اخلاق و معنویت در کشور است ، دنبال می‌کنند.

* متأسفانه عده‌ای در داخل دائماً بذر ناامیدی را در افکار عمومی با هدفی نامشخص می‌کارند و در شرایطی که روابط ایران در تعامل با جهان در بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیل شده و صدها شرکت و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به سمت ایران می‌آیند ولی برخی رسانه‌های داخلی که هزینه آنها از بیت‌المال پرداخت می‌شود این واقعیت را عنوان نکرده و می‌گویند هیچ کس برای سرمایه‌گذاری به ایران نخواهد آمد.

* امروز به جز رژیم صهیونیستی که رژیمی غاصب است و چند کشور محدود در منطقه که در چند ماه اخیر با توجه به سوابق تاریخی و شکست‌هایی که متحمل شده‌اند از ایران عصبانی هستند، بقیه کشورها به همکاری با ایران وسرمایه‌گذاری در این کشور امید دارند.

* باید فضای آرام و مناسب برای توسعه کشور فراهم شود، استعداد و توانمندی‌های ایران بیش از آن چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید در راستای استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشور تلاش کنیم.

مصوبات استاني در کرمان

به گزارش کانال تلگرامی دولت، مصوبات شوراي اداري استان کرمان با حضور رئيس جمهور به شرح زیر است؛

*افتتاح 10 طرح در مجموع، در حوزه معدن و صنایع معدنی ها با 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 1400 نفر

*آغاز عملیات اجرایی چهار طرح مهم و پیشران با پیشبینی 6800 میلیارد تومان پیش بینی سرمایه گذاری

*افتتاح کنسانتره خط دوم فولاد زرند ایرانیان و گندله سازی در این شهرستان با یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 500 نفر اشتغال مستقیم

*فتتاح دو طرح کنسانتره آهن در جیرفت

*آغاز عملیات اجرایی طرح هایی در حوزه پتروشیمی فجر، کنسانتره مس در جیرفت با ظرفیت 55 هزار تن و فروآلیاژ بردسیر با ظرفیت 12 هزار تن با بیش از 6800 میلیارد تومان سرمایه گذاری

*امضای قرارداد آغاز عملیات اجرایی در حوزه راه و شهرسازی، احداث راه آهن کرمان- بردسیر -سیرجان، طرح گردشگری پارک ملی خبر، ایجاد منطقه گردشگری هنزاء و پروژه بام کرمان

*افتتاح طرح های کشاورزی در این استان به صورت ویدئو کنفرانس

*افتتاح طرح هایی در حوزه پرورش ترمینال ضبط پسته، ماهیان خاویاری و فاز دوم یک واحد تولید مرغ مادر گوشتی به ظرفیت150 هزار قطعه و با اعتبار 35 میلیارد تومان و 100 نفر اشتغال

*در حوزه آب نیز عملیات اجرایی طرح تامین آب شهرهای شمالی کرمان آغاز شد که بر اساس آن به 42 شهر آبرسانی می شود و 70 درصد اهالی این روستاها صاحب آب سالم و آشامیدنی می شوند.

*در حوزه تامین آب روستایی نیز یک طرح به بهره برداری رسید.

*بهره برداری هشت طرح در حوزه وزارت نفت که بر اساس ان گازرسانی به بم، گلباف، راین، گلزار و کهنوج و 50 روستای استان کرمان با حدود 50 هزار خانوار و اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان محقق می شود.

*اغاز گازرسانی به ارزوئیه، بروات، درب بهشت، رودبار و هنزاء ، 65 روستا با اعتبار 123 میلیارد تومان با دستور رییس محترم جمهوری

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    1 1
    بيا.