رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده های قضایی موجب نارضایتی مردم شده است.

حجت الاسلام محمد علی قاصدی در نشست فصلی قضات استان افزود: برنامه جامع آتی دستگاه قضایی در چهار محور و راهبرد اساسی رفع اطاله دادرسی و ارائه راهکارهای آن ، ارتقای وضعیت دادرسی و افزایش اتقان و کیفیت آراء ، پیشگیری از وقوع جرم و برنامه ها و راهکارهای مرتبط به آن و توسعه فن آوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی تدوین شده و با جدیت پیگیری خواهد شد.
او بر لزوم انجام دقیق تحقیقات مقدماتی ، صدور دستورات دقیق و مشخص ، توجه به اظهارات و مدارک طرفین دعوا به برای کاهش اطاله دادرسی تاکید کرد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل دو عامل تشخیص خوب و خوب عمل کردن را علت اصلی در کسب موفقیت و پیشبرد امور ذکر کرد و افزود: اگر مجموعه قضایی به وظایف خود خوب عمل و در سالم سازی خود ، گسترش عدالت ، احقاق حقوق عامه مردم و نظام موفق عمل نماید در سلامت و کارایی دیگر دستگاهها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: انتظار بر این است کل اجزای تشکیلات قضایی در هماهنگی کامل در پیشبرد وظایف و رسالت خطیر قوه قضاییه صادقانه تلاش کنند و سایر دستگاهها ، سازمانها و ارگان ها را نیز وادار کنند تا در اجرای قوانین و مقررات و حقوق مردم مصمم تر عمل کنند.
وی تقویت نقاط قوت ، شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای رفع نواقص و مشکلات را مسئله حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: در این راستا هیات های متعدد بازرسی در مجموعه قضایی فعال هستند که موارد را رصد می کنند.

او اظهار کرد: دستگاه قضایی همواره رافت اسلامی و اصل برائت و حبس زدایی و استفاده از مجازات جایگزین حبس را در مواجه با پرونده ها مد نظر دارد و در جرایمی که افراد به صورت عمدی و حرفه ای در صدد ضربه زدن به امنیت اخلاقی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و امنیت و آسایش مردم هستند وارد عمل شده و برخورد می کند.

به گفته حجت الاسلام قاصدی ، جای هیچ گونه رافت و گذشتی در جرایمی همچون تجاوز به عنف ، نزاع دسته جمعی ، آدم ربایی ، مواد مخدر و مشروبات الکلی که مادر تمام فسادها بوده و بنیان خانواده و جامعه را از هم می پاشد وجود ندارد و قاطعانه بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز در این همایش با تشریح اهمیت پیشگیری از وقوع جرم به تبیین مقوله پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: با اقدامات انجام شده و همکاری تمام دستگاهها و نهادها آمار جرایم مربوط به خشونت در استان حدود 12درصد کاهش یافته است.

وی افزود: راه اندازی نهاد داوری و راه اندازی واحدهای مشاوره ازدواج از اولویت های کاری این معاونت در سال جاری خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم گفت: اگر امروز موفقیتی به دست آمده حاصل تلاش زحمات کارکنان دستگاه قضایی است.
ناصر عتباتی افزود: برخورد جدی با جرایم خشن و خاص که تاثیر گذار در امنیت و آسایش مردم می باشد امر مهمی است
که در صورت مشاهده قاطعانه برخورد خواهد شد.

 رییس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه اثر بخش است و هر چند به صورت جدی به این امر ورود پیدا کنیم در کاهش جرایم و کاهش ورودی پرونده ها مثمر ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام قاصدی افزود: این استان در سایه تلاش های انجام شده به ویژه با اطلاع رسانی و آگاه سازی پیشگیرانه در زمینه صیانت و حفاظت از منابع طبیعی در سال گذشته شاهد کمترین وقوع تخلف و جرایم در این زمینه در کشور بود.

وی گفت: تاکید بر این است دادستان های حوزه قضایی نیز نظارت جدی بر اقدامات و تحرکات اشخاص حقیقی و حقوقی در منابع طبیعی ، محیط زیست و اراضی ملی و بیت المال داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =