طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به نظر سنجی گذاشته می شود

احتمال تعطیلی فرودگاه خرم آباد به دلیل اجرای طرح توسعه آن وجود دارد و این امر موجب شد تا استاندار لرستان بر لزوم همه پرسی اجرای این طرح بین مردم تاکید کند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با حضور استاندار لرستان، معاون عمرانی استانداری لرستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی لرستان برگزار شد.

افزایش ۶۰۰ متری طول باند فرودگاه خرم آباد

محمد اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان در این جلسه با اشاره به اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در سخنانی اظهار داشت: این طرح در دولت تدبیر و امید و با مدیریت و تلاش مدیریت ارشد لرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات اساسی در رابطه با اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در استان صورت گرفته است گفت: یکی از این اقدامات افزایش طول باند به اندازه ۶۰۰ متر بوده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بخش دیگر این طرح ارتقا استقامت باند فرودگاه است عنوان کرد: این بخش از طرح برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در در فرودگاه خرم آباد باید اجرایی شود.

اجرای طرح ارتقا استقامت باند و احتمال تعطیلی فرودگاه

اصلانی با بیان اینکه با ارتقا استقامت باند احتمال توقف برگزاری پروازها در فرودگاه خرم آباد وجود دارد عنوان کرد: این امر به این دلیل بوده که شرایط بازگرداندن «ایرلاین ها» و شرکت های هواپیمایی به فرودگاه خرم آباد و برقرای پرواز ها از سوی آنها بسیار سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اجرای این طرح اعلام کرده که برای ارتقا استقامت باند فرودگاه حداقل روزی ۱۰ تا ۱۱ ساعت باید کار در این زمینه انجام دهد افزود: در این راستان ما در تهران جلساتی با دعوت از شرکتهای هواپیمایی تابان و همچنین ماهان برگزار کرده ایم تا راهکاری در این زمینه اندیشیده شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان بیان داشت: افزایش باند و همچنین ارتقا استقامت باند فرودگاه خرم آباد ریسک بزرگی بوده چرا که در این صورت ما با محدودیت هایی در رابطه با ایرلاین ها مواجه خواهیم شد و اجرای این امر کار بسیار سختی است.

شرکت نفت قیر مورد نیاز طرح توسعه فرودگاه خرم آباد را تامین می کند

شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه با اشاره به مووضع تامین قیر برای اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اظار داشت: در این راستا بر اساس تعهدات صورت گرفته سه هزار و ۹۰۰ تن قیر به زودی به لرستان برای اجرای این طرح اختصاص پیدا می کند.

وی با بیان اینکه تامین این میزان قیر از سوی شرکت فرودگاههای کشور مورد ارزیابی نیز قرار گرفته است گفت: در این راستا شرکت نفت پذیرفته که این میزان قیر را تا بعد از نیمه شعبان به لرستان برای اجرای این طرح اختصاص دهد.

واکنش استاندار به تعطیلی فرودگاه خرم آباد

این سخنان معاون عمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی لرستان منجر به واکنش استاندار لرستان در جلسه شد تا هوشنگ بازوند در سخنانی بگیود: اجرای طرح ارتقا استقامت باند فرودگاه خرم آباد حداقل پنج ماه به طور خواهد کشید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین بازگشت ایرلاین ها و شرکت های هواپیمای نیز حداقل چهار ماه زمان می برد و در مجموع این اقدام بیش از ۹ ماه طول خواهد کشید و موجب تعطیلی فرودگاه خرم آباد می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه طی این ۹ ماه باید جواب افکار عمومی را در رابطه با تعطیلی فرودگاه چه بدهیم؟ گفت: در این راستا باید با برنامه ریزی لازم اجرای پروژه ارتقا استقامت باند و افزایش باند فرودگاه خرم آباد را در قالب طرح توسعه فرودگاه باید به نظر سنجی مردم گذاشته شود.

اجرای طرح توسعه به نظر سنجی گذاشته می شود

بازوند با بیان اینکه این اقدام باید از سوی صدا و سیمای مرکز لرستان عملیاتی شود بیان داشت: در قالب این نظر سنجی باید موضوع احتمال تعطیلی فرودگاه خرم آباد با اجرای طرح توسعه مطرح شود و مردم نظر بدهند که این طرح اجرایی شود یا نشود.

وی بیان داشت: باید برای مردم توضیح داده شود که با اجرای این طرح زمینه برای نشست و برخاست هواپیماههای پهن پیکر در فرودگاه، برقرای پرواز حجاج و ... فراهم می شود اما اگر بخواهیم این اقدام عملیاتی شود باید طرح توسعه که زمانبر بوده در فرودگاه عملیاتی شود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدرضا بابایی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    باسمه تعالی سلام طرح توسعه فرودگاه نیاز به نظر سنجی ندارد زیرا هرشهروندی که توسعه لرستان را می خواهد توسعه فرودگاه را هم خواهان است بنابراین جای هیچ درنگی نیست و از فردا کار روکش اسفالت را شروع کنید زیرا از قدیم گفته اند کار خیر نیاز به استغاره ندارد