ایسنا نوشت: مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به واسطه طرح جدید شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه هر لینک 10 گیگ ارتباطی از 1.7 میلیارد تومان به حدود 9 میلیون تومان کاهش یافته است.

جواد آذری جهرمی - مدیر عامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت - امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی کشور در ارتباط با پروژه مرکز تبادل ترافیک داده تهران به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص طرح‌های زیرساختی پرداخته و عنوان کرد: در دنیا یکی از راه‌های افزایش تولید ناخالص ملی بحث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است که تجربه کشورهای مختلف گویای آن است که در این حوزه حتی می‌توان تا سهمی معادل 13 درصد تولید ناخالص ملی را به بحث ICT اختصاص داد، اما این رقم در حال حاضر در کشور ما حدود دو درصد است که این موضوع گویای پتانسیل حوزه فاوا برای فعالیت بیشتر است.

وی همچنین متذکر شد: به گفته مسوولان گوگل اگر این شرکت می‌توانست به بازار ایران دست یافته و کسب‌وکاری در ایران ایجاد کند در طول سال درآمدی معادل 448 میلیون دلار ایجاد می‌کرد که این رقم اکنون چهار برابر بیشتر از درآمد اپراتور سوم ارتباطی محسوب می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر نقص خلاقیت در فعالیت‌های حوزه ICT اظهار کرد: اکنون یکی از راهکارهای حل موانعی که بر سر راه کشور قرار دارد اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات است. طی دو سال و نیم گذشته فعالیت‌های بسیاری در راستای عملیاتی کردن این شبکه صورت گرفته است و ما اگر قرار باشد اینترنت را در کشور توسعه دهیم نیاز به این موارد به شدت احساس می‌شده است.

آذری جهرمی افزود: در حوزه زنجیره قیمت سرویس‌ها نیز شرکت زیرساخت در سه حلقه انتقال، اتصال و سرویس اینترنت نقش دارد که در این میان اکنون با راه‌اندازی طرح جدید این شرکت یعنی مرکز تبادل ترافیک داده در تهران هزینه‌های این بخش برای سرویس‌های داخلی و بومی به شدت کاهش یافته و به سمت صفر میل می‌کند.

وی در عین حال متذکر شد: در واقع این کاهش هزینه‌ها شرایطی ایجاد می‌کند تا ارائه‌کنندگان سرویس‌های داخلی ضریب نفوذ بیشتری در بازار کشور به دست آورند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که کمتر از یک هفته است برای تصدی این پست انتخاب شده همچنین از اجرای فازهای بعدی این مرکز در سه استان دیگر کشور خبر داد و گفت: به دنبال افتتاح این طرح از این پس شرایطی فراهم می‌شود تا امکان دسترسی به خدمات بومی با هزینه پایین‌تر مهیا شده و کیفیت سرویس‌های داخلی نسبت به سرویس‌های خارجی ارتقاء یابد.

آذری جهرمی با تاکید بر این‌که اکنون با کاهش این هزینه‌ها بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت زیرساخت کاسته می‌شود، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که برای جبران این درآمد در حوزه‌های بین‌الملل و ترانزیت ارزی ورود کنیم.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =