روزنامه اعتماد در مصاحبه با صادق زیباکلام او را به خاطر اظهاراتش مواخذه کرده و متقابلا زیباکلام پاسخهای تندی داده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

  

علت اصلي استقبال رسانه‌هاي اصولگرا از مواضع‌تان را چه مي‌دانيد؟
مشكل در عدم جسارت و جراتي است كه شماها نداريد. اگر شماها اين جسارت را پيدا مي‌كرديد كه حرف‌هاي من را نشر دهيد شايد اصولگرايان اين‌طوري آن را بُلد نمي‌كردند. چه كسي مي‌گويد روزنامه اعتماد اصلاح‌طلب است؟
آقاي دكتر، سوال من درباره اصلاح‌طلب بودن يا نبودن روزنامه اعتماد نيست. بحث بر سر اظهارات شماست و اينكه چرا وقتي اكثريت جريان سياسي يك راهبرد سياسي را انتخاب مي‌كنند شما به ناگهان بر خلاف آن مي‌آييد و حرف‌هايي مي‌زنيد كه برخي با تعبير ساز مخالف زيباكلام از آن ياد مي‌كنند.
اين به هيچ‌وجه ساز مخالف نيست. شما اين را مي‌گوييد.
اما حرف‌هاي اخير شما بر خلاف راهبرد و سياست كلان اصلاح‌طلبان درباره دولت و رياست مجلس است و حرف‌هاي شما رنگ و بوي آن را ندارد.
اين يك نظر است كه شما مدعي آن هستيد.
  به نظرتان چرا رسانه‌هاي اصولگرا از برخي مواضع شما مانند همين پيشنهادتان به آقاي روحاني يا حمايت از رياست‌جمهوري   ٩٦ استقبال كردند؟پرسش ابتدايي هم اين بود كه چرا رسانه‌هاي اصولگرا از اين قبيل مواضع شما استقبال مي‌كنند؟فكر نمي‌كنيد كه اين مواضع براي رسانه‌هاي اصولگرا و جريان سياسي رقيب خوراك تهيه مي‌كند؟
شما داريد تحريك مي‌كنيد و داريد مرا كتك مي‌زنيد كه چرا من جرات كردم و اين را گفته‌ام.
من نمي‌گويم چرا جرات كرديد و اين حرف‌ها را زده‌ايد، پرسشم اين است با چه منطقي اين مواضع را اعلام مي‌كنيد؟من مي‌خواهم مختصات و مشخصات ذهني شما را بهتر درك كنم.
من كه نوكر اصلاح‌طلبان نيستم كه هر چه شما مي‌خواهيد من همان را بگويم. من صادق زيبا كلام هرچه را كه به نفع مملكت تشخصيص بدهم، مي‌گويم. اگر شماها از اين مواضع من خوش‌تان نمي‌آيد برايم اصلا اهميتي ندارد. مگر شما مي‌خواهيد چيزي را بگوييد از من اجازه مي‌گيريد؟ چرا من بخواهم چيزي را بگويم از شما بايد اجازه بگيرم؟
آقاي دكتر چگونه اين برداشت را از پرسش‌هاي من كرديد؟ از جنابعالي پرسيدم كه خودتان را اصلاح‌طلب مي‌دانيد يا خير و شما گفتيد كه دموكراسي‌خواه هستم و...
من خيلي مواضعي گرفتم كه اولش تلخ بوده اما بعدا معلوم شده كه اين مواضع درست هستند. وقتي آقاي هاشمي ردصلاحيت شدند من با تمام وجود گفتم كه بايد دنبال آقاي روحاني برويم و همان موقع هم خيلي از اصلاح‌طلبان از اين حرف من بدشان آمد كه ديديد به نفع اصلاحات هم شد.
پس صادق زيباكلام براي خوشايند يا بدآيند كسي صحبت نمي‌كند؟
بله.
پس اين را تاييد مي‌كنيد كه صادق زيباكلام تئوريسين اصلاحات نيست و فقط خودش است به عنوان يك استاد دانشگاه؟
جواب‌تان را دادم. من محض خوشايند چهره‌هاي سياسي حرفي نمي‌زنم.
شما ما را به جسارت نداشتن متهم كرديد، از شما خواهش مي‌كنم با همين صراحت و جسارتي كه داريد به اين پرسش پاسخ شفاف بدهيد كه آقاي صادق زيباكلام تئوريسين اصلاحات هست يا خير؟
در بسياري از موارد زيباكلام مطالبي گفته و بعدا آن مطالب در دستور كار اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.
شما اصلاح‌طلب هستيد يا خير؟
من دموكراسي‌خواه هستم.
دموكراسي‌خواهي همان اصلاح‌طلبي است؟
بله.
پس اگر خودتان را جزو دايره جريان اصلاحات مي‌دانيد، فكر نمي‌كنيد كه بهتر است موضع‌گيري‌هاي‌تان و پيشنهادات‌تان همسو با اكثريت جريان اصلاحات باشد؟
من رابطه سازماني و تشكيلاتي با ديگران و اصلاح‌طلبان ندارم.
شما در چه نقطه‌اي از جريان اصلاحات قرار داريد؟
من فكر مي‌كنم شما بازجوي اطلاعات هستيد.
آقاي دكتر پرسشگري رسالت اصلي من است. اتهام بازجو بودن را مي‌گذاريم به حساب ناراحتي و دلخوري‌تان. من كه به شما چيزي را ديكته نمي‌كنم كه اتهام بازجو بودن به من مي‌زنيد.
اين سوال كه شما اصلاح‌طلب هستيد يا نه و مسلمان هستيد يا نه درست نيست.
من شما را تفتيش عقايد نكردم.
شما داريد تفتيش عقايد مي‌كنيد.
من مي‌خواهم بدانم شما اصلاح‌طلب هستيد يا خير؟
شما از دوم خرداد ٧٦ تا الان كه ارديبهشت ٩٥ است اگر در پي اين قريب به ١٩ سال نفهميديد من چه و كه هستم و مدعي خبرنگاري هستيد، به نظر من اگر ١٥٠ سال هم بگذرد نمي‌توانيد بفهميد.
از اين محبت و نظر شما ممنونم اما جواب سوالم را نگرفتم. اگر حداقل شناخت را براي ما قائل باشيد اين حرف را قبول مي‌كنيد كه شناخت دوستي و دوري صادق زيباكلام با جريان اصلاحات كمي دشوار است. نمونه‌اش همين مواضع اخيرتان درباره علي لاريجاني و احمدي‌نژاد است. شما اعلام كرده‌ايد كه آقاي احمدي‌نژاد ١٠ تا ١٥ ميليون راي دارد. اين عدد را از كجا آورده‌ايد؟ نظرخواهي يا پايش اطلاعاتي انجام داده‌ايد؟
براي اينكه شما فقط در روزنامه اعتماد نشسته‌ايد و از هيچ كجا خبر نداريد اما من جاهاي ديگر مي‌روم و همچنان معتقدم آقاي احمدي‌نژاد ١٠ تا ١٥ ميليون راي دارد.
شما كه به عنوان مدرس علوم سياسي چنين ادعايي را مي‌كنيد بايد مكانيزم و فرآيند اينكه چگونه به اين عدد رسيده‌ايد را اعلام كنيد. شايد اين عددي كه شما مي‌گوييد درست نباشد.
 بر چه اساسي مي‌گوييد اين غلط است؟ من دلايل خودم را دارم. دوزار هم براي اينكه شما و روزنامه تان و برخي نيروهاي سياسي اصلاح‌طلب من را اصلاح‌طلب بداند يا نه، ارزش قائل نيستم.
چرا ناراحت مي‌شويد؟ شما كه بايد سعه صدرتان خيلي بيشتر از ما باشد.
براي اينكه كار بازجو اين است شما را عصبي كند.
آقاي دكتر با اين همه تجربه چرا از سه سوال مشخص ناراحت مي‌شويد و اينگونه اتهام مي‌زنيد؟
براي اينكه شما خبرنگاري نمي‌كنيد؛ داريد من را بازجويي مي‌كنيد. اين مصاحبه را در روزنامه چاپ كن و نظرسنجي كنيد كه اين بازجويي است يا مصاحبه.

چرا رسانه‌هاي اصولگرا از حرف‌هاي شما هر از چند گاهي استقبال مي‌كنند؟

براي اينكه بعضا روزنامه‌هاي اصولگرا بعضا از حرف‌هاي آقاي عارف هم استقبال مي‌كنند و آنها را پررنگ كنند. بعضا از رفتار شما هم استفاده كنند، اينكه ملاك نيست.
من مي‌خواهم بفهمم شما بر اساس چه منطقي موضع‌گيري مي‌كنيد؟ و اينكه چرا مواضع‌تان با اصلاح‌طلبان تفاوت دارد؟
ملاك اصلاح‌طلب بودن يا نبودن اين چيزها نيست. ملاك اصلاح‌طلب بودن من اين است كه برويد ببينيد در به وجود آوردن هفتم اسفند و خرداد ٩٢ چه نقشي داشته‌ام. اين‌ها ملاك اصلاح‌طلبي است؛ نه اين سوال‌هايي كه شما مي‌پرسيد.
در ابراز مواضع و اظهارنظرهاي‌تان جدا از اينكه چه كساني از شما حمايت مي‌كنند و چه جريان‌هايي از حرف‌هاي شما خوش‌شان نمي‌آيد چه چيزي براي خودتان اهميت دارد؟
چيزي كه براي من اهميت دارد اين است كه اگر من سخني گفتم و فكري را مطرح كردم بر اساس فهم و شناخت خودم بوده. مثل همين پيشنهادي كه به آقاي روحاني دادم. البته اگر حرفي بزنم و عده‌اي شروع كنند به زدن، با خودم فكر مي‌كنم چرا دارند با من مخالفت مي‌كنند. شما بگوييد اشكال پيشنهاد من به آقاي روحاني چه بوده؟ شما بايد بياييد اين پيشنهاد را تجزيه و تحليل كنيد، نه اينكه بخواهيد به من بگوييد اشتباه كرده‌اي كه اين حرف را زده‌اي.

 

 

17302

کد خبر 537084

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    34 5
    مشكل اينجاست كه زيباكلام فكر مي كند اگر لاريجاني رييس شود بهتر مي توان اصلاحات را به پيش برد چون شوراي نگهبان جلوي مجلسي با رياست لاريجاني كمتر مي ايستد در حاليكه اولين مثال اين قضيه همين مورد خانم خالقي است كه ظاهرا دكتر لاريجاني ان را به هيئت حل اختلاف قوا ارجاع داد ولي باز شوراي نگهبان محكم بر موضع خود ايستاد و به اين ترتيب دكتر لاريجاني كار خاصي نتوانست بكند بنابراين پيش فرض زيباكلام از همين الان غلط است و با وجود اين شوراي نگهبان تفاوتي بين لاريجاني و عارف نيست پس حداقل حاميان اصلاحات مايوس نشوند بهتر است و بايد از رياست عارف حمايت كرد
  • بی نام A1 ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    36 24
    آقاى زيبا كلام اصلاح طلب واقعى است ، اتفاقاً همين نگاه هاى جمود و بسته كه توسط خبرنگار اعتماد بيان شده مانع ادامه اصلاحات در سال ٨٤ شد . اميدوارم اين جماعت اندكى سواد سياسى و دانش اجتماعى خود را بالا ببرند
  • بی نام A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    37 7
    خب آقای زیبا کلام راست میگه.احمدی نژاد و تفکرش رای داره.این به معنای خوب بودن احمدی نژاد نیست بلکه یک تلنگر هست که بدونیم همه چیز تموم نشده یعنی فکر نکنیم احمدی نژاد رفت و تموم شد.شاید شخص رفته باشه ولی تفکره هستش و اون تفکر رای هم داره.حالا ما سرمون رو بکنیم توی برف بگبم نه اون تفکر هیچ وجهه ای در تجتماع نداره فقط گول زدن خودمون هست.به نظرم آقای زیبا کلام داره اخطار میده ولی بعضیا تو باد پیروزی قبلی خوابیدن.
  • ناشناس A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    14 54
    اقا صادق شما جاده صاف کن امریکایی خخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    37 3
    اقا وقتی ایشون میگه رابطه تشکیلاتی ندارم، پس حق داره که نظر و فکر خودش رو بیان کنه.
  • عرشیا A1 ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    22 9
    عصیانیت هیچ چیزی را حل نمیکند . اینگونه جدالها فقط اب به اسیاب دشمن که همانا جناح چماق است میریزد...
  • بی نام IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 20
    دموكراسي خواه؟
  • بی نام A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    33 9
    این همه پرخاشگری از آقای زیبا کلام بعید بود. خبرنگار فقط داره ازش سوال میپرسه ولی صدای داد و فریاد آقای زیبا کلام از میان این سطور به وضوح شنیده میشد. یه استاد دانشگاه در سطح ایشون خیلی منطقی تر میتونه به سوالات پاسخ بده.
  • شهاب IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    7 11
    در این که مصاحبه کاملا در جهت ثابت کردن یک ایده و طرح از پیش تعیین شده توسط روزنامه هست، هیچ شکی نیست. متاسفانه خبرنگار بشدت اصرار داره که حرف خاصی را از دهان مصاحبه شونده بشنوه. البته آقای زیباکلام هم زود از کوره در رفتن .
  • امير آقا A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    13 16
    جنس بازجويي در اينجا بيشتر بود
  • مهدی خورشیدی CH ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    13 10
    با نظر دکتر موافقم، اصلاح طلبی و اصولگرایی را با متر نمی شود اندازه گیری کرد آنهایی که با این واژه ها نان می خورند بقیه افراد را را می خواهند با متر و معیار خودشان اندازه گیری کنند.
  • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 5
    میره
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    20 14
    زیباکلام هیچ وقت اصلاح طلب نبوده است.چرا بیخودی می خواهید او را به اصلاح طلبان بچسبانید؟ او همیشه همینطور عصبی و عصبانی است. در مناظره ها هم همینطور بوده است.بزرگش نکنید لطفا.
  • all in one US ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    17 14
    حق با زیباکلامه مصاحبه نبود بازجویی بود.
  • خود خودم IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 2
    حسابی رفتی رو نرو طرف
  • حسین از دره شهر IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 9
    بازجويی که بود ولی آقای زیبا کلام هم واقعا عصبانی بودند.تا الان ایشان را اینگونه عصبی ندیده بودم.
  • ناشناس IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    10 8
    به نظر می آید که خود اقای زیبا کلام در این مصاحبه نقش باز جو وباز پرس اطلاعاتی از گزارشگگر روزنامه اعتماد را بیشتر نشان میده
  • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 3
    متاسفانه ما فکر می کنیم هرگاه مخالف از حرف ما استقبال کرد آن حرف را نباید زد. این طرز فکر در جریان اصولگرا عمومیت بیشتری دارد و هرگاه حرفی را رسانه های خارج از کشور بولد کنند آن شخص متهم می شود که آب به آسیاب دشمن ریخته است. اتهامی که همواره به علی مطهری زده می شود. به نظر من شخصیت هایی مانند آقای زیباکلام و مطهری برایشان هیچ اهمیتی ندراد این حرفها را کسی خوشش می آید یا نه و راه درست همین است.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 10
    بازجویی بوده
  • احمد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    7 6
    من آخرش از آقای دکتر زیبا کلام سر در نیاوردم. ایشان تئوری پردازی های زیادی در ارتباط با خیلی از مسایل دارد از صحبت های عجیب غریبش در رابطه با تاریخ و قومیت های گرفته تا اصلاحات و اصول گرایی با کمال احترامی که برای ایشان قائلم خیلی از حرف هایی که در این مدت زده اند اصول و مبانی تئوریک خیلی ضعیفی داشته اند که به کلی نامیدم کردند.
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    11 8
    الحق که کلامش زيباست...
  • جواد IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    9 3
    ازاستاددانشگاه اینگونه جواب دادن درست است؟ پس الگوی ما چه کسی باشد.؟
  • تحلیل گر A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    11 6
    صادق زیبا کلام نه اصول گرای جناحی و نه اصلاح طلب جناحی است .صادق زیبا کلام یک واقع بین میهن پرست است که وقتی دیدگاههای خود را بر اساس واقعیت ها بیان می کند به نظر می رسد که به دران صورت ناچار است از خطاها و افکار غلط یک جناح خاص ناخوسته حمایت کند . او نمی خواهد راه درک واقعیت ها رابا گرفتار امدن در قید و شرط های یک جناح خاص ببندد و نتواند مطالب خود بیان کند .
  • رضا A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    9 6
    تیم رسانه ای ضعیف ریاست‌جمهوری و گل به خودی های امثال زیبا کلام و فائزه هاشمی، عرصه رو بر روحانی تنگ کرده.....هرچند معتقدم هیچکس بغیر از روحانی برنده انتخابات 96 نخواهد بود و با رأی بیشتری نسبت به سال 92 وارد پاستور خواهد شد....اما، کاملاً مشخصه که فشار زیادی به روحانی دارن وارد میکنن و از این به بعد بیشتر هم خواهد شد، الیته با حرف ابتدایی زییا کلام موافقم که گفت رسانه های اصلاح طلب و میانه رو جسارت لازم رو ندارند، تنها چاره کار برای کم کردن فشار، حمله متقابله، اما متاسفانه اونا فقط دارن توو زمین طرف بازی میکنن، مثلاً یک رسانه دلواپس میگه دولت روحانی 4 ساله است، اصلاح طلبها میرن با چند نفر مصاحبه میکنن که نیست، این که نشد استراتژی،.....روحانی تنهاست، خیلی هم تنهاست.
  • مهدی IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 2
    بسیاری از روزنامه های ایرانی ابتدایی ترین اصول ژورنالیسم را هم نمی دانند، روزنامه سراسری درجه یک این کشور که اینجوری مصاحبه می کند وای به حال روزنامه های زرد و ایدئولوژیک
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 3
    دیکتاتوری چپ و راست، اصلاح طلب و محافظه کار نداره. گمونم همون اتفاقات که قبلتر هم اصلاحات ذو بیچاره کرد باز هم در شرف وقوع هست. این ها نشون میده علی رغم خیلی از ادعاها اکثریت روح دموکراسی و آزادی عقیده رو نپذیرفتن و دارن میگن اصلاح طلبی فقط اون چیزیه که ما میگیم
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 0
    نشريه هاي محمد قوچاني هزار برابر بدترن
  • رشید A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 2
    این نوع مصاحبه اصلا کاری درست نیست و اگر کسی حرف دارد باید بزند و قضاوت را به عهده اهاد مردم گذاشت اینکه چرا اصول گرایان از حرف شما استفاده می کنند چه ربطی به فرد دارد آنچه ایشان تشخیص می دهد به عنوان یک استاد علوم سیاسی می گوید و هر جناح سیاسی هم بنا به نوع گرایش خود می تواند از بهره سیاسی ببرد ما سیاه و سفید مطلق در جامعه نداریم و هر کار ی را که دولتها انجام میدهند مطلقا یا بد نیست .
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 0
    اگه در یک مسیر، همه خواستن یک راه اشتباه رو برن و تفکر تو این اجازه این رو نده و نظر متفاوتی رو داشته باشی این دلیل بر عدم همراهی نیست. بلکه کمک می کنه راه گم نشه. در مجموع هیچ نظر خاصی نسبت به زیباکلام ندارم. اما اینچنین موضع گیری در یک جریان سیاسی درست نیست. گاهاً حذب ها و جریانات دچار اشتباهات جبران ناپذیری می شن. مهم ترین عامل دیدن حقایق و بدون تعصب سخن گفتن هست. فرق نمی کنه اصلاح طلب یا اصول گرا.
  • ایرانی A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 5
    تفکیک مردم ایران به دو شاخه اصلاح طلب و اصولگرا اصلا کار درستی نیست. مردم خواهان پیشرفت و سرفرازی نام اسلام و ایران عزیز هستند. بنا بر این شخصیتهای دلسوز طبیعتا بایستی خیر و صلاح مملکت و نظام را باز گو کنند و این وظیفه دو جریان سیاسی است که عملکرد خود را با آرمانهای جمهوری اسلامی ایران بسنجند نه بر عکس. کسانی که از مردم و شخصیتها صرفا انتظار اصلاح طلب بودن یا اصولگرا بودن دارند هدف اصلی را گم کرده اند. هدف بهبود شرایط زتدگی مردم ایران با در نظر گرفتن جمیع جهات اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و...است نه پیروزی یکی از دو جریان سیاسی.
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 1
    صحبت های آقای زیبا کلام به عنوان استاد دانشگاه درست است چون ایشان باید چیزی ببیندد که دیگران توانایی دیدن آن را ندارند وگرنه استاد علوم سیاسی نبود ولی از لحاظ کار حزبی و گروهی شما باید کاری که گروه تصمیم گرفته انجام بدید و بگید حتی اگر فکر می کنید غلطه و چون جزء تشکیلات نیستند تعهدی هم بابت این قضیه ندارند
  • بی نام US ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    12 0
    حالا چرا انقدر عصبانی آقای دکتر..؟بهرحال حرف خبرنگار هم به نظرم غلط نبوده چرا شما بعضا مواضعی گرفتید ضد اصلاح طلبی در صورتی که ما استاد دانشگاهی با صراحت لهجه شما که بسیار هم خدمت کرده به جریان دوم خرداد نداریم.. اما حرفم اینه آدمی مثل یامین پور یا ازغدی هیچ وقت حرفی نمی زنن ضد جریان اصولگرایی که اصلاح طلب ها بتونن ازش استفاده کنن
  • محمد IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 6
    با آقای زیبا کلام موافقم. باید بساط اصلاح طلبی و اصولگرایی و اینگونه فرقه گرایی ها برچیده شود. باید احزاب شکل بگیرند و انتخابات براساس عملکرد احزاب و طبق اصول دمکراتیک برگزار شود.
  • رستم IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 2
    با سلام و احترام خدمت استاد گرانقدر آقای زیبا کلام و تشکر از شما بابت ارائه نظریات مدبرانه و نافذتان امید دارم از این بندهای ژورنالیستی و سوالات بازجو مابانه هم رهایی یابید . ارادتمند: دانشجوی شما
  • سین شین A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    12 2
    درود به آقای زیباکلام بعد از سال 88 که قریب به اتفاق منتقدین داخل مملکت از ترس ساکت شده بودند فقط علی مطهری و زیباکلام بودند که حرف دل مردم را می زدند. آقای زیباکلام برادری خود را ثابت کرده حالا اگر یک حرفی زد که به مذاق ما خوش نیامد چنین شایسته تاختن نیست.
  • مسلم IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 10
    نقطه نظرات دکتر زیبا کلام را قبول دارم هم در مبحث ارای احمدی نژاد و هم ریاست لاریجانی بر مجلس
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 3
    خبرنگار روزنامه اعتماد طوری حرف زده که دیگر نمی توان به این روزنامه اعتماد کرد.
  • امین IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 1
    حق با زیبا کلام هست.. اینکه بگیم احمدی نژاد در حد یک یا دو میلیون رای میاره نشان از نزدیک بینی افراد داره.. آدم نباید فقط کلان شهر هایی مثل تهران ، شیراز ، تبریز رو ببینه.. حقیقت این هست که سنتی هایی که همیشه پای صندوق رای حاضر بودند 60 تا 70 درصدشون ممکنه به احمدی نژاد رای بدند.. و این یعنی چیزی در حدود هشت تا ده مییلیون رای.. البته از طرفی هم باید این نکته رو در نظر گرفت با حضور شخصی مثل احمدی نژاد رای های خاموش اکثرا میاند پای صندوق های رای و در عمل احمدی نژاد شانسی برای انتخاب شدن نداره..
  • حسین A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 7
    روزنامه‌های اصلاح طلب که به یاران و همراهان خودشان رحم نمی‌کنند چگونه ادعای تحمل صدای مخالف را دارند؟
  • محمدعلی IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 2
    آقای خبرنگار پشت سر هم یک سوال بی معنی رو که این روزها از روزنامه های دلواپس و دلواپیش میبنیم تکرار میکنه.ناسلامتی به شما میگن روزنامه اصلاح طلب.این رفتارهای بی معنی و زشت چیه؟آقای زیباکلام با تقریبا 70 سال سن و اون همه سابقه فعالیت سیاسی باید به شما جواب بده برای حرفهایی که میزنه؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 4
    بازجوی نمیدونم دکتر چرا جواب همچین آدمی را داده
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 3
    زیبا کلام اصلا حرف منطقی نزد.
  • علی A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 4
    احسنت به جناب آقای دکتر زیبا کلام یه سوالی از خبرنگار محترم ، به نظر شما اصول گراها جزو این مملکت نمی باشند که اینطور سوالات بچه گانه از آقای دکتر می پرسید ؟
  • بهرام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 3
    اين اقاي زيبا كلام بااقاي احمدي نژاداصلا فرقي نداردچون هردو انها امارهاي ازمن دراوردي زيادي داردمثل راي10الي15ميليوني حال حاضر احمدي نژاد دارد....هيچوقت تحليل هاي اين اقا پشتيوانه واساس نداشته وهميشه دورويه بازيهاي ايشان اعيان واشكاربوده و دربين اصلاح طلبان مثل ستون پنجم عمل كرده است....زياد روي حرفهاي ايشان مانور ندهيد وگرنه ازفرداخيلي خودشو تحويل ميگيره...
  • حسین IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    10 2
    خودزنی به سبک اصلاحات... واقعا این کاراشون موجب رفاه حال مردم هستن... از سیاسی کاریشون که نانی برای مردم نداره...
  • محسن A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 9
    آفرین به استاد که در این مصاحبه هم درس خبر نگاری و روزنامه نگاری می دهد .
  • محمدرضا IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 4
    کاش مثل اقای زیبا کلام چند میلیون نفر در کشور بود. متاسفانه خیلی ها بخاطر منافع شون حرفی نمیزند و عملی انجام نمیدن
  • محمدرضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    7 2
    حق نگه دارت زیبا کلام.
  • بی نام RO ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 4
    لازم نیست زیاد با هوش باشی تا بفهمی که این آقا دلواپس زیرپوستی تشریف داره
  • سیاتل A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 1
    به نظر من هر چند پرسیدن گرایش های شخصی شاید میل خیلی از افر اد نباشد اما اقای زیبا کلام دوست دارد همیشه بر موج بنشیند نه این که هدف و نقطه رسیدنش را دنبال کند برای همین همیشه حرفی را میزند که موجب تعجب دیگران می شود و خواستار جلب توجه دیگران به خود است تا حرف حق.
  • مصاحبه جالبی بود A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 0
    مصاحبه جالبی بود ولی تو این وضعیت ک رسانه های اصول گرا به شدت شروع به کوبیدن دولت برای انتخابات 96 کردن شاید بهتر بود اگر هم چنین نظری دارن تو محافل خصوصی اعلام کنند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین