«خبرجنوب» نوشت: آمار تسهیلات و سپردههای بانکی فارس در حالی اعلام شد که گمنامی صنایع استان در استفاده از تسهیلات بانکی به خوبی مشخص است؛ آماری که حکایت از آن دارد که در بین بخشهای بازرگانی، مسکن، کشاورزی و صنعت، حوزه صنایع کم بهرهترین حوزه اقتصادی استان از لحاظ دریافت تسهیلات بانکی است.

از تسهيلات 275 هزار ميلياردي دریافتی مردم فارس كه از سوي بانك ها در سال گذشته پرداخت شد، سهم صنايع استان رقمي كمتر از 27 هزار ميليارد ريال است، رقمي كه يك چهارم دريافتي بخش بازرگاني را تشكيل مي دهد.
به گفته محمدحسين مبشري، رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي فارس، از حدود 340 هزار ميليارد ريال پولي كه مردم فارس تحت عنوان سپرده هاي بلندمدت، جاري، كوتاه مدت و پس انداز در بانكهاي استان در سال گذشته سپرده گذاري كردند 275 هزار ميليارد ریال آن صرف پرداخت تسهيلات به متقاضيان شد كه در اين ميان حوزه خدمات، بازرگاني و صادرات سهم 38 درصدي، ساختمان سهم 37 درصدي و كشاورزي سهم 14/15 درصدي دارد. اين در حالي است كه بخش صنعت با اختلاف زياد تنها سهم 7/9 درصدي از تسهيلات 275 هزار ميليارد ريالي داشته است.
وي با بيان اينكه پرداخت تسهيلات در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزايش 17 درصدي داشته است، افزود: اين در حالي است كه سپردهگذاري در بانك هاي بزرگ استان در سال قبل نسبت به سال 93 افزايش 20 درصدي داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =