به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هوشنگ گلمکانی گفت: در اين سالها فيلمهاى اپيزوديك زيادى ديده ايم كه در هر كدام، فيلمساز با ترفندى، يك اپيزود را به اپيزود بعدى پيوند داده است و حال فيلم «پات» ساخته امير توده روستا براى اولين بار - دست كم در سينماى ما - يك سگ را كه به دليلى آواره شده، عامل پيوند اپيزودها قرار داده است.
وی افزود: كار با حيوانات و به تعبيرى بازى گرفتن از آنها در سينماى ايران كار دشوارى است وگرنه مى شد نقش اين حيوان عزيز را به عنوان راوى و شاهد داستان ها، پررنگ تر هم كرد؛ هر چند كه همين حالا هم تا حدى همين نقش را دارد.
این منتقد پیشکسوت اشاره کرد: اى كاش داستانهاى بيشترى درباره حيوانات يا با حضور آنها در سينماى مان داشته باشيم.گلمکانی در پایان گفت: فيلم «پات» در گروه «هنر و تجربه» روى پرده است و به عنوان تجربه اى دلپذير تماشايش را توصيه مى كنم.
58245
نظر شما