ایرنا به نقل از رئیس جمهوری کرواسی، سفر هیات سیاسی اقتصادی این کشور به ایران را نشانه بهبود چشم انداز روابط دو کشور دانست و نوشت: تشکیل کمیسیون مشترک، به توسعه مناسبات دوجانبه منجر خواهد شد.

خانم «کلیندا گرابار گیتارویچ» عصر امروز(چهارشنبه) در همایش تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق ایران افزود: دیدار با فعالان اقتصادی ایران نشان می دهد که می توان از فرصت های خوب در حوزه اقتصادی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه کرواسی متعهد به تحکیم روابط با ایران است، ادامه داد: می توان ظرفیت روابط دوجانبه را به حداکثر رساند.

رئیس جمهوری کرواسی به بخش های مختلف همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه های حمل و نقل، دارو، غذا، کشتی سازی و زیرساخت های برق می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم؛ ضمن آنکه به هرگونه چالش اقتصادی پاسخ دهیم.

** سطح روابط تجاری کنونی دو کشور مطلوب نیست


وی در ادامه با بیان اینکه «افتخار می کنم که به عنوان نخستین رئیس جمهوری زن اروپا در ایران حضور یافته ام»، افزود: امیدوارم سفر من مشوقی برای زنان ایرانی و کرواسی باشد.


گیتارویچ با یادآوری دیدار امروز با رئیس جمهوری ایران گفت: از مهمان نوازی و فرصتی که برای مذاکره دوجانبه بویژه در مسایل اقتصادی پیش آمده، تشکر می کنم.


وی به حذف تحریم های ایران اشاره کرد و افزود: بعد از حذف تحریم ها فرصت برای گسترش روابط دوجانبه فراهم شده و چشم اندازی برای بهبود روابط پیش آمده است.


رئیس جمهوری کرواسی ادامه داد: امروز توافق نامه اقتصادی بین وزارتخانه های اقتصادی دو کشور امضا و قرار شد که در بخش های مختلف مذاکرات را ادامه دهیم.


وی با تاکید بر تلاش بیشتر دو کشور برای افزایش روابط تجاری دوجانبه، گفت: سطح روابط تجاری کنونی دو کشور مطلوب نیست و باید افزایش یابد؛ بنابراین تشکیل کمیسیون مشترک بین ایران و کرواسی می تواند به اهداف دو کشور کمک کند.


رئیس جمهوری کرواسی به دیدار دیروز خود با وزیر اقتصاد کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار دارم نتایج این دیدارها در آینده دیده شود.


وی تاکید کرد: با تقویت روابط دوجانبه، نه فقط ایران، بلکه می توانیم خاورمیانه را در بخش های مختلف اقتصادی پوشش دهیم.


22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    12 0
    به به....