شانا نوشت:شرکت مدیریت دارایی اوکلانر سنگاپور در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی این شرکت را برای جذب دست کم سه میلیارد دلار سرمایه گذاری در ایران اعلام کرد.

مدیران شرکت مدیریت دارایی اوکلانر سنگاپور شامگاه چهارشنبه (٢٩ اردیبهشت ماه) در دولت-شهر سنگاپور با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه دیدار و چگونگی جذب و سرمایه گذاری در صندوقها و واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه ایران را بررسی کردند.

شرکت مدیریت دارایی اوکلانر سنگاپور یکی از شرکتهایی است که سرمایه های خارجی را از نقاط مختلف جهان جذب و اقدام به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کرده و آن را مدیریت می کند.

این شرکت چند ملیتی که تحت نظارت بانک مرکزی سنگاپور و مقررات این بانک مدیریت می شود، آمادگی خود را برای همکاری با سازمانها و صندوقهای زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد. شرکت مدیریت دارایی اوکلانر در این دیدار از اشتیاق خود برای ایجاد صندوقهای مشترک با ایران به منظور تامین پول و منابع مالی و نیازهای خاص این صندوقها برای اجرای طرحهای مختلف خبر داد.

مقامهای این شرکت در این دیدار اعلام کردند با سرمایه گذاران مختلف جهان مذاکره کرده و پیش بینی می کنند دست کم تا سه میلیارد دلار پول و سرمایه برای طرحهایی که از طرف واحدهای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شود، سرمایه گذاری صورت گیرد.

شرکت مدیریت دارایی اوکلانر سنگاپور اکنون نزدیک ٢رمیلیارد دلار دارایی در اختیار دارد که آن را از طرف سرمایه گذاران مدیریت می کند و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کرده است.
مدیران این شرکت اغلب سوئیسی، فرانسوی و ایتالیایی هستند و داراییهایی را در سالهای گذشته در پروژه های مالزی مدیریت کرده اند و اکنون نیز طرحهایی در مالزی و سنگاپور در حال اجرا دارند.
در صورتی که این سرمایه گذاری وارد کشور شود، از معدود سرمایه گذاریهای خارجی خواهد بود که پول و ارز به طور مستقیم از طرف شرکتهای خارجی وارد ایران و شرکت های تولیدی می شود. 

مالک شرکتهای جذب کننده این سرمایه گذاری می توانند سازمان تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری باشند.

براساس مذاکرات انجام شده مقرر شد مدیران این شرکت هفته آینده برای ادامه مذاکرات به ایران سفر کرده تا ادامه مذاکرات را با زیرمجموعه های تامین اجتماعی که از چند ماه پیش آغاز شده است، ادامه دهند.

این شرکت مدیریت دارایی سنگاپور امیدوار است در سال جاری میلادی بتواند مبلغ قابل توجهی از سرمایه گذاری پیش بینی شده را تامین مالی کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی این شرکت بین المللی بر عهده 'ایوو بارتولتل' است 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه صبح چهارشنبه وارد سنگاپور شدند و مذاکرات خود را در نخستین روز با شرکتهای خصوصی این دولت شهر برای توسعه مناسبات و جذب سرملیه آغاز کردند.

ربیعی که به دعوت اس.ایسواران، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور به این دولت - شهر سفر کرده قرار است روز پنجشنبه با سه وزیر و دیگر مقامهای بلندپایه این کشور دیدار و رایزنی کند.

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، محمد سعیدی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران، علی ‌اکبر صفایی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش و چند مقام بلندپایه دیگر وزیر کار را در سفر به سنگاپور همراهی می کنند.

 

22439

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =